۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » جامعه » ورزش » ورزش زنان
  • شناسه : 15014
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۳
  • ارسال توسط :
نباید با یک بحران فوتبال دختران را تعطیل  کنیم
نباید با یک بحران فوتبال دختران را تعطیل  کنیم

نباید با یک بحران فوتبال دختران را تعطیل کنیم

مسوولان فوتبالی می‌توانند برای لژیونر شدن دختران ایران به راحتی رایزنی کنند.

مدرس و سرمربی رده‌های پایه فوتبال زنان گفت: دختران استعداد و توانایی لژیونر شدن را در لیگ‌های حرفه‌ای دارند. فرصت لژیونر شدن را از بازیکنان نگیریم زیرا آنها برای دوره‌ای کوتاه نوجوان یا جوان هستند.

به گزارش وقایع خبری به نقل از ایرنا ؛ «لیلا وقاری» گفت : دختران فوتبالیست ایرانی با استعداد هستند و به راحتی می‌توانند در خارج از ایران بازی کنند اما بیشتر آنان در شهرستان‌ها هستند و امکاناتی ندارند زیرا بیشترین امکانات در پایتخت وجود دارد و به همین دلیل نمی‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند.

مدرس فوتبال زنان: فرصت لژیونر شدن را از دختران نگیریم

وی افزود: امیدوارم مسوولان ورزشی و به ویژه باشگاه‌هایی که به تیم‌داری در بخش زنان می‌پردازند، به دختران فوتبالیست کمک کنند. این دختران هم به دنبال عشق و حرفه خود می‌روند و همچنین از فوتبال کسب درآمد و حتی بعضی دیگر به خانواده خویش کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: مسوولان فوتبالی می‌توانند برای لژیونر شدن دختران ایران به راحتی رایزنی کنند و بازیکنان نیز موفق می‌شوند. این دختران در خارج از کشور با پوشش اسلامی بازی می‌کنند و این امر یک بعد آموزشی و فرهنگی برای ما دارد. باید شرایط مهیا شود تا بتوانند در مقابل تیم‌های خارجی بازی کنند و موفق هم خواهند بود.

مدرس فوتبال زنان عنوان کرد: باید امکانات فراهم شود و با حرف زدن اتفاقی نمی‌افتد. سعید آذری زمانی که مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بود،  کمک کرد تا گلنوش خسروی به ترکیه برود و امیدوارم مدیران عامل دیگر همین‌گونه جوانمردانه و پدرانه به دختران ما کمک کنند. نه تنها بسیاری از فوتبالی‌ها بلکه فوتسالی‌ها هم زحمت کش هستند و حداقل ۵۰ بازیکن قابلیت بازی در تیم‌های خارجی را دارند.  یاسمن فرمانی نیز از بازیکنانم در تیم ملی رده زیر ۱۴ و ۱۶ سال بود و در حال حاضر لژیونر شده و در باشگاه شارلوا بلژیک بازی می‌کند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم راهبرد فدراسیون فوتبال چیست و چه فکری درخصوص فوتبال زنان می‌کنند اما وقتی دختران با پوشش اسلامی بازی می‌کنند چه فرقی می‌کند که در ایران یا در خارج از آن باشد. اگر به بازیکنان برای لژیونر شدن کمک کنند به تنهایی می‌توانند با شرایط خوبی که دارند از لحاظ فرهنگی و اخلاقی از پس همه چیز بربیایند و بازی‌های خوبی ارایه دهند. باشگاه‌های بزرگ تنها به دنبال خوب بازی کردن هستند. دختران استعداد و توانایی لژیونر شدن را در فراتر ایران و در لیگ‌های حرفه‌ای دارند. حیف است تا به دختران این فرصت‌ها را ندهیم. زیرا آنان تا یک مدت نوجوان یا جوان هستند.

وقاری خاطرنشان کرد: می‌دانیم که خیلی از دختران به فوتبال به عنوان حرفه نگاه و به خانواده کمک می‌کنند و بحران کرونا تلنگری به مسوولان است تا برای اتفاقات زمان حال آماده باشند زیرا همواره شرایط بر وفق مراد نیست. نباید با یک بحران فوتبال دختران را تعطیل کنیم هر چند باید سلامتی بازیکنان را در نظر بگیریم. باید برنامه ریزی داشته باشیم زیرا وقتی لیگ به صورت مقطعی تعطیل شود به کل آن سیستم آسیب می‌رساند.  بازیکنی که از فوتبال درآمد دارد با تعطیلی آن مجبور می‌شود این ورزش را رها کند.

وی یادآور شد: باید برنامه ریزی کنیم تا دختران به صورت مقطعی به اردو دعوت شوند. تمرینات آمادگی جسمانی به آنان دهیم تا انگیزه داشته باشند.  اگر بازیکنان بدانند فردی هست که از آنان حمایت می‌کند، انگیزه می‌گیرند. مسوولان اگر به خاطر شرایط کرونا نمی‌توانند تمرینات گروهی برگزار کنند، تمرینات کوچکی در استان‌ها، بخش‌ها و روستاها برپا کنند. در نهایت تمرینات آمادگی بهتر را در یک اردو با تعدادی کم برگزار کنند. مگر تیم‌های فوتبال مردان تمرین نمی‌کنند؟