۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 19137
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
  • ارسال توسط :
نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام می‌شود
نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام می‌شود

نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام می‌شود

داوطلبان ریاست جمهور بعد از نام نویسی الکترونیکی برای تایید نهایی به وزارت کشور مراجعه می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور: نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی است.

به گزارش “وقایع خبری” ، سید اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر گفت: طی توافقی که با شورای نگهبان، هیات نظارت مجلس شورای اسلامی و ستاد انتخابات کشور داشتیم، مقرر شد نام نویسی تمام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی گفت: داوطلبان با مراجعه به سامانه وزارت کشور که تا آن زمان رونمایی می‌شود یا از طریق اپلیکیشن موبایلی که طراحی خواهد شد، کار نام نویسی را انجام و مدارک مورد نیاز را در این سامانه بارگذاری خواهند کرد و تنها برای تایید نهایی ثبت نام شان در وزارت کشور و یا فرمانداری و بخشداری حضور پیدا می‌کنند که این حضور و مراجعه در ظرف مدت زمان خیلی کوتاهی صورت می‌گیرد و ثبت نامشان نهایی می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: بنابراین نام نویسی اولیه تمام داوطلبان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و یا از طریق اپلیکیشن موبایلی خواهد بود و حضورشان در ستاد انتخابات یا فرمانداری صرفا برای تایید نهایید است.
وی گفت: داوطلبان ریاست جمهور بعد از نام نویسی الکترونیکی برای تایید نهایی به وزارت کشور مراجعه می‌کنند و داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای تایید نهایی به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه خواهند کرد.
موسوی با بیان اینکه اصلاح قانون و تدارک سازوکار‌های دو روزه شدن انتخابات فراهم نشد افزود: شعبه‌های اخذ رای را در انتخابات ۱۴۰۰ افزایش خواهیم داد.
وی درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: این امکان برای ما مهیاست که فرایند رای گیری را الکترونیک و از بسیاری از خطا‌ها و تخلفات پیشگیری کنیم تا سلامت انتخابات بیش از پیش تامین شود.
موسوی افزود: ما برای ساختن صندوق‌های رای الکترونیک به چند ماه وقت نیاز داریم که اگر زودتر تکلیف این موضوع روشن می‌شد و توافقات صورت می‌گرفت، امروز راحت‌تر می‌توانستیم مقدمات کار را فراهم کنیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه اکنون به تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور دستگاه احراز هویت داریم و با دقت بالا و سرعت بالا افراد رای دهنده را شناسایی و امکان شرکت شان در انتخابات را فراهم می‌کنیم.