۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی
  • شناسه : 27100
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
  • ارسال توسط :
میزان محبوبیت بایدن به ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است
میزان محبوبیت بایدن به ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است

میزان محبوبیت بایدن به ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است

تورم در آمریکا و ماه اکتبر به 6.2 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در 30 سال گذشته به حساب می آید.

وقایع خبری / نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از آمریکایی ها معتقدند جو بایدن به وعده‌های خود عمل نکرده است.

به نوشته دیلی میل، نظرسنجی دانشگاه مونماوت نشان می دهد که ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند خود واشنگتن مشکل اصلی بایدن است و دو طرح اصلی و مهم وی ماه هاست در کنگره دچار مشکل شده است. ۲۹ درصد دیگر اعلام کرده اند که بزرگترین مشکل بایدن این است که تا حد بسیار زیادی به جناح چپ متمایل شده و در کنار اعضای ترقیخواه حزب خود قرار گرفته است. این نظرسنجی حاکی از آن است که میزان محبوبیت بایدن به ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مخالفت با وی به ۵۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که حمایت از طرح ۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری وی برای زیرساخت های آمریکا که هر دو حزب از آن حمایت می کنند، با اندکی کاهش نسبت به نظرسنجی های پیشین، به ۶۵ درصد رسیده است.
روزنامه واشنگتن پست هم با اظهار نارضایتی از شرایط اقتصادی آمریکا در ماه های اخیر گزارش داد که تورم در ماه اکتبر به ۶٫۲ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در ۳۰ سال گذشته به حساب می آید. افزایش نرخ تورم در آمریکا در حالی روند صعودی دارد که سیاست های اتخاذ شده توسط کاخ سفید، مشکلات اقتصادی در آمریکا را بدتر کرده است. با کاهش حدود دو میلیون بشکه در روز تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۱۹، قیمت بنزین در این کشور افزایش یافته و این افزایش قیمت بر بهای دیگر اقلام مصرفی نیز تاثیر گذاشته است.
علاوه بر افزایش بهای اقلام مصرفی، قیمت و بهای اجاره مسکن در آمریکا نیز روند صعودی داشته است بطوری که اقتصاددانان هشدار داده اند که افزایش سریع قیمت مسکن در نهایت منجر به افزایش نرخ تورم خواهد شد. در ماه اکتبر قیمت مسکن در آمریکا شاهد افزایش نیم درصدی قیمت نسبت به ماه گذشته بوده است که در مجموع می توان گفت رشد سالانه قیمت مسکن در ایالات متحده به شش درصد رسیده است. به نوشته نشریه هیل، یکی از دلایل عمده افزایش قیمت مسکن در آمریکا نیز به دلیل سیاست های بایدن است زیرا فدرال رزرو به خرید ۱۵ میلیارد دلار اوراق قرضه با پشتوانه وام مسکن در هر ماه ادامه داده تا نرخ وام مسکن را بطور مصنوعی پایین نگه دارد که نتیجه آن رونق بازار، افزایش قیمت مسکن و در حال حاضر افزایش اجاره بها بوده است.