۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 17937
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
  • ارسال توسط :
میزان فوتی‌های بالای ۶۰ سال در قزوین از میانگین کشوری بیش تر است
میزان فوتی‌های بالای ۶۰ سال در قزوین از میانگین کشوری بیش تر است

میزان فوتی‌های بالای ۶۰ سال در قزوین از میانگین کشوری بیش تر است

تا به امروز پیک بیماری در قزوین با کاهش آماری همراه بوده و این نکته مثبتی است.

وقایع خبری– رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: میانگین فوتی‌های افراد بالای ۶۰ سال در کشور حدود ۶۰ درصد است اما این رقم در قزوین بیش از ۷۷ درصد است.

دکتر پیمان نامدار در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با همراهی و همکاری مردم، با توجه به نسبت تعدادی فوتی‌های کشور، در جایگاه ۳۰ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در دنیا هستیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما سیر صعودی است که در گیلان اتفاق افتاده و اکثر شهرستان‌های استان گیلان یک روند صعودی دارند و این وضعیت می‌تواند بر روی وضعیت استان ما هم تأثیر بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: همراهی و اثرگذاری قرارگاه جهادی شهید سلیمانی نیز بسیار خوب بوده و نیاز است مدیران دستگاه‌ها نیز با این قرارگاه جهادی همراهی کنند.

وی ادامه داد: بیشتر از ۴۵ درصد مبتلایان به کرونا در قزوین را افراد بالای ۶۰ سال را شامل می‌شوند و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این افراد درگیر بیماری نشوند.

دکتر نامدار عنوان کرد: میانگین فوتی‌های افراد بالای ۶۰ سال در کشور حدود ۶۰ درصد است اما این رقم در قزوین بیش از ۷۷ درصد است.

وی بیان کرد: تا به امروز پیک بیماری در قزوین با کاهش آماری همراه بوده و این نکته مثبتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: قزوین، البرز و تاکستان به ترتیب به تناسب جمعیت بیشترین میزان فوتی‌ها را داشته‌اند.

وی ادامه داد: ۶۸ درصد ابتلاها به دلیل تماس با افراد مبتلا بوده و اگر بتوانیم یک اقناع سازی انجام دهیم که افرادی که کرونا مثبت می‌شوند در نقاهتگاه‌ها حضور یابند بخش اعظمی از ابتلاها کم می‌شود.

نامدار اضافه کرد: در این هفته‌های پایانی عاملی که بیشترین میزان علت ابتلاء است را باید سفر با خودروهای عمومی و میهمانی‌های خانوادگی بدانیم.

وی در پایان یادآور شد: همراهی مردم و مسؤولین در کنار هم و رعایت پروتکل‌ها می‌تواند نقش مهمی در مبارزه و پیشگیری از کرونا داشته باشد.