۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 6087
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
  • ارسال توسط :
میزان تجرد‌گرایی در جامعه زیاد شده است
میزان تجرد‌گرایی در جامعه زیاد شده است

میزان تجرد‌گرایی در جامعه زیاد شده است

افزایش وام ازدواج با توجه به «تورم»موجود در جامعه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در مجلس دهم در تلاش هستیم وام ازدواج را نسبت به «تورم» موجود در جامعه افزایش داده تا جوانان بیش از قبل به لحاظ مالی مورد حمایت دولت در سال ٩٩قرار گرفته و در نتیجه شاهد «مجردان سالمند» در کشور نباشیم.

سیده فاطمه ذوالقدر گفت: میزان تجرد‌گرایی در جامعه زیاد شده است و این افزایش، تنها مختص دختران نیست بلکه مردان هم در زیر مجموعه این تجردگرایی و تنها زیستی قرار گرفته‌اند. این مسئله از جنبه‌های روحی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد که متاسفانه این وضعیت در حال افزایش است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس افزود: زمانی که سخن از بیکاری جوانان در میان است بدون شک با مشکلاتی نظیر افزایش طلاق، آسیب‌های اجتماعی، کاهش ازدواج و کاهش فرزندآوری در کشور مواجه هستیم؛ در این میان مهاجرت جوانان تحصیلکرده معضلی که در چند ساله اخیر به حد بحران رسیده است که بیشتر آن در پی بیکاری بیش از اندازه دیده می‌شود. آسیب‌هایی که در سایه بی‌توجهی مسئولان در حد بحران خود نمایی می‌کنند؛ تمام موارد عنوان شده سهم بسزایی در تجردگرایی جوانان داشته است.

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: مسائل اقتصادی و بیکاری مهمترین دلیل بر کاهش ازدواج جوانان شده است، گرانی‌های حاکم در جامعه از تورم چند برابری طلا و سکه گرفته تا گرانی مسکن و اجاره‌بهای منازل در کنار معضل بیکاری سایه سنگینی بر زندگی افرادِ جامعه انداخته و عاملی بر کاهش و بی رغبتی جوانان نسبت به ازدواج، این سنتِ حَسنه نبوی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله اشتغال جوانان باید ریشه‌ای حل شود، در کنار آن مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری در جامعه گسترش پیدا کند تا جوانان به ماهیت ازدواج پی برده و باهم بودن و تشکیل زندگی را به تنها زیستی ترجیح دهند،خوشبختانه افزایش وام ازدواج تا حدودی در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها کارساز بود، اما در شهری مثل تهران رضایت بخش نبوده است.

ذوالقدر در ادامه به زندگی گران در پایتخت اشاره کرد و گفت: گرانی و تورم موجود در پایتخت، بیشتر از شهرهای دیگر است بر همین اساس در مجلس دهم در تلاش هستیم وام ازدواج را نسبت به تورم موجود در جامعه افزایش داده تا جوانان بیش از قبل به لحاظ مالی مورد حمایت دولت در سال ٩٩قرار گرفته تا شاهد «مجردان سالمند» در کشور نباشم.

وی در ادامه یادآور شد: افزایش وام ازدواج در برنامه دولت است ولی میزان افزایش آن فعلا مشخص نیست و در روزهای آتی حتما گزینه عددی متناسب با نرخ تورم برای وام ازدواج در نظر گرفته می‌شود.