۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 33944
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
  • ارسال توسط :
مکتب حاج قاسم برآمده از “فرهنگ عاشورا ” است
مکتب حاج قاسم برآمده از “فرهنگ عاشورا ” است

مکتب حاج قاسم برآمده از “فرهنگ عاشورا ” است

افکار عمومی دنیا منتظر این است که ما در جنگ رسانه ای شکست بخوریم.

نشست بررسی ابعاد رسانه ای شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی با حضور دکتر ” عباس محمدیان” مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همت بسیج رسانه استان قزوین در محل سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد.

دکتر محمدیان درآغاز این نشست ازخبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان سربازان واقعی در جنگ رسانه ای با دشمن یاد کرد و افزود: دراین شرایط جنگی رسانه ای، تمام نگاه ها و توجه ها به دوربین و قلم های خبرنگاران است .

وی تصریح کرد : افکار عمومی دنیا منتظر این است که ما در جنگ رسانه ای شکست بخوریم اما ما باید در داخل کشور بزرگترین جبهه رسانه ای را تشکیل دهیم .

دکترمحمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به “مکتب حاج قاسم” اشاره کرد و افزود: رسانه ای شدن مکتب حاج قاسم در این شرایط و اوضاع ،ضروری ترین نقطه ثبت تاریخی جریان اصحاب رسانه قلمداد می شود .

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در مکتب حاج قاسم ادبیات مختلفی ارائه شده است اما آن چه برای ما ملاک است ؛ تبیین واقعی مکتب حاج قاسم است .

وی با تاکید بر این مهم که اصحاب رسانه نباید در راستای این مکتب دچار ” تحریف ” شوند ، افزود: حاج قاسم شاید جز نادر ترین فرماندهان سپاه بود که رسانه را می شناخت و متوجه رسانه بود و گواه این ادعا را می توان با دارا بودن مجوز اولین هفته نامه “ثار الله ” از سوی ایشان در سال ۱۳۷۴ دانست.

این مقام ارشد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات گهربار مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با خانواده و همرزمان شهید سلیمانی تصریح کرد: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب اشاره داشتند ، رسانه ها و اهل قلم باید به گونه ای شخصیت حاج قاسم را بیان نمایند که بیانگر منش و شخصیت راستین این شهید عزیز است .

دکتر عباس محمدیان در ادامه به خصوصیات اخلاقی و منش رفتاری سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: حاج قاسم “خالق واژه ها” بود . اگرچه این شهید بزرگوار به مناسبت موقعیت شغلی و کاری خود از نگاه دوربین عکاسان و خبرنگاران به دور بود و کم تر در رسانه ها ظهور و بروز پیدا می کرد اما واژگانی را بیان می کرد که انگار سال ها با این واژه ها زندگی کرده است .

محمدیان ” جهادی بودن ” را یکی دیگر از خصوصیات رفتاری حاج قاسم بیان کرد و گفت: حاج قاسم خالق جهاد بود و به معنای واقعی کار جهادی را اجرا می کرد و نمونه بارز و آشکارآن را می توان در حضورپر برکتشان در سیل خوزستان و یا در مناطق زلزله زده در نقاط مختلف کشور نام برد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از منش رفتاری و اخلاقی حاج قاسم را “معنویت ” بیان کرد و افزود: از سرباز تا هم رزم و از همکار تا مردم ،هرکس یک بار ایشان را دیده باشد؛ گواهی خواهند داد که معنویت او بود که را عزت و جلا می داد .

وی یکی از دیگر از خصوصیات رفتاری حاج قاسم را ” ذوب بودن ” او در ولایت عنوان کرد و گفت:سردار سلیمانی گوش به فرمان ولی فقیه بود . نه به خودش اجازه می داد جلوتر از ولی فقیه باشد و نه از ولی فقیه خود ،عقب می ماند .

دکتر محمدیان ” فرا جناحی بودن” را یکی دیگر از خصوصیات این شهید عزیز عنوان کرد و افزود: خیلی از جریان های سیاسی قصد داشتند تا از حاج قاسم استفاده ابزاری کنند اما او با توجه به ویژگی ذاتی خود ، خود را وابسته به یک جناح خاص نمی دانست .

وی با اشاره بر این که “عاشق شهادت بودن ” یکی دیگر از ویژگی های حاج قاسم است ؛ تصریح کرد: مکتب حاج قاسم برآمده از “فرهنگ عاشورا ” است . مکتب حاج قاسم ، تکرار حماسه ظهر عاشورا است و حیات حاج قاسم با “شهادت ” او کامل شد .

دکتر محمدیان درپایان تصریح کرد: اگر تاکنون در سبک زندگی، یا اقتصاد و فرهنگ و یا در حوزه سیاست دچار لغزش شده و یا به عقب ماندگی رسیده ایم تنها به خاطر فاصله گرفتن از مکتب عاشورا و مکتب حاج قاسم است.