۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23421
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
  • ارسال توسط :
مکان روستای “وروق” جزو  آمار امامزادگان استان قزوین نیست
مکان روستای “وروق” جزو  آمار امامزادگان استان قزوین نیست

مکان روستای “وروق” جزو آمار امامزادگان استان قزوین نیست

مدیرکل اوقاف استان قزوین: قصد ما توهین به محضر شخصی که در این مکان آرمیده نیست.

وقایع خبری – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پاسخ به حواشی انتشار عکس از یک مکان در روستای وروق شهرستان آوج، مبنی بر امامزاده بودن این مکان طی بیانیه ای عنوان کرد:
این مکان که از آن به عنوان امامزاده کمال الدین منتسب به امام جعفر صادق(ع) یاد شده، در سیستم و اطلاعات و آمار ما در استان قزوین وجود ندارد و مردم و سکنه این روستا معتقد به امامزاده بودن این مکان می باشند اما چنین امامزاده ایی با مشخصات ذکر شده در سیستم اوقاف ثبت نشده است لذا ابتدا ما باید به صحت و سقم امامزاده بودن این مکان برسیم چرا که ثبت یک امامزاده نیاز به مدت ها تحقیق و پیگیری از منابع و مراجع دارد و به همین سرعت نمی توان اعلام کرد که چنین مکانی امامزاده بوده و تحت مدیریت اوقاف استان می باشد.
آنچه در حال حاضر می توان اعلام کرد این است که این مکان جزو آمار امامزادگان استان قزوین نبوده و اطمینان از امامزاده بودن این مکان، زمانبر است. اما حتی اگر به اعتقاد مردم روستا این مکان مقدس و مقبره یکی از نوادگان ائمه می باشد، توقع می رود که مردم در حفظ و نگهداری این مکان اهتمام لازم را داشته و حرمت آن را حفظ کنند. این در حالی است که هنوز برای ما محرز نشده که این مکان مربوط به یکی از امامزادگان است و لذا تکلیفی برای ما برای نگهداری از این مکان وجود نداشته است.
قصد ما توهین به محضر شخصی که در این مکان آرمیده نیست اما اگر چنین امامزاده ای در کتب تاریخی که نام امامزادگان ایران در آن ذکر شده، وجود داشته باشد قطعا اداره کل اوقاف استان با جدیت پیگیر ساماندهی و بازسازی مقبره این امامزاده خواهد بود. لذا تا محرز شدن امامزاده بودن این مکان، اداره کل اوقاف استان برای بازسازی این مکان ورود نخواهد یافت و پس از اینکه این مکان ذیل سازمان اوقاف به ثبت رسید، اعتبارات لازم برای بازسازی این مکان با همکاری مردم محترم روستا آغاز خواهد شد.