۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان » ورزش زنان
  • شناسه : 30648
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
  • ارسال توسط :
موی تای قهرمانی جهان؛ ۴ مدال رنگارنگ برای ایران
موی تای قهرمانی جهان؛ ۴ مدال رنگارنگ برای ایران

موی تای قهرمانی جهان؛ ۴ مدال رنگارنگ برای ایران

موی تای کاران ایران در مسابقات جهانی ابوظبی صاحب یک مدال طلا و سه نقره شدند.

امروز (۱۳ خرداد) هشتمین روز از رقابت‌های جهانی موی تای با انجام مبارزات فینال رده امید پیگیری شد که در پایان تیم کشورمان یک مدال طلا و سه نقره را از آن خود کرد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، فاطمه حسینی که برای رسیدن به فینال، حریفانی از سوریه و ویتنام را پشت سر گذاشته بود، در دیدار نهایی، با نتیجه ۲۷ بر ۳۰ از سد موی تای کار کشور میزبان گذشت تا نخستین ورزشکار طلایی ایران در این دوره از رقابت‌ها لقب گیرد.

صبا چناری دیگر نماینده کشورمان در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم، با قبول شکست مقابل اما دیپروز از نیوزیلند، عنوان نایب قهرمانی این دوره از پیکار‌ها را به خود اختصاص داد.

در بازی فینال وزن ۵۴- کیلوگرم آقایان هم مهرداد خان زاده ۲۶ بر ۳۰ مقابل احمد نورایمان از مالزی باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

گفتنی است؛ با تصمیم IFMA و پس از انجام قرعه کشی بین فایتر‌های حاضر در وزن ۴۵- کیلوگرم، مسابقه‌ای با عنوان «مبارزه ویژه» بین فرشته حسن زاده و دامیا حسنا برگزار شد که با برتری موی تای کار مالزیایی و کسب مدال طلا همراه بود. در جمع بندی مدالها، نقره حسن زاده برای کشورمان ثبت شده است.

در جدول رده بندی مدال‌ها تا پایان امروز، تیم کشورمان با احتساب مدال نقره حسن زاده، تاکنون یک طلا، سه نقره و شش برنز کسب کرد و در جایگاه ششم قرار دارد.

فردا و در آخرین روز مسابقات، تیم کشورمان در مبارزات رده بزرگسالان سه فینالیست دارد که بر این اساس در ۶۳.۵- کیلوگرم مسعود عبدالمالکی مقابل «سوراویت سوک سانگوان» از تایلند، در ۵۱- کیلوگرم یاسر پرمهر با «علی سریک» از قزاقستان و در ۷۵+ کیلوگرم بانوان سمیرا فتحی با «گلدن مرکان» از ترکیه پیکار خواهند کرد.

مجمع عمومی فدراسیون بین المللی موی‌تای IFMA، صبح امروز در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیرکل ایفما و همچنین جواد نصیری رئیس موی تای ایران، عضو شورای ریاست ایفما، سفیر عالی ورزش جهان و نایب رئیس فدراسیون موی‌تای آسیا برگزار شد.

صورت جلسه مصوبات ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱، گزارش مالی، گزارش مبارزه با دوپینگ، پذیرش مصوبات IOC در خصوص روسیه و بلاروس و تعلیق عضویت این کشورها، گزارش کمیسیون‌های ورزشکاران، اخلاق و انضباطی، تاسیس اتحادیه موی تای مدیترانه، گزارش رسمیت ایفما در کمیته بین‌المللی المپیک به همراه تقویم اجرایی سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.