۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 4319
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
  • ارسال توسط :
موکب مرکزی قزوین درنجف ، موکب ” سیدالشهدا” است
موکب مرکزی قزوین درنجف ، موکب ” سیدالشهدا” است

موکب مرکزی قزوین درنجف ، موکب ” سیدالشهدا” است

موکبی که برپا می‌شود نقش خدمت‌رسانی به زائرین به معنای عام را دارد و نباید به عنوان خدمات در قالب یک هتل اقامتی به آن نگاه کرد

محمد خورشیدی ، مسوول قرارگاه نجف ستاد اربعین با اشاره به فعالیت موکب قزوین در نجف گفت :امسال برای سومین سال است که در نجف موکب مرکزی به نام «موکب سیدالشهدای استان قزوین»  راه اندازی می‌شود.

وی افزود: همچنین موکب‌هایی هم از سوی اداره کل اوقاف و خورهشت قزوین در کوفه دایر است که برای هماهنگی همه امور یک قرارگاه مرکزی به نام “قرارگاه نجف” راه‌اندازی شده است.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین گفت: موکب مرکزی ستاد اربعین استان به مساحت ۴۰۰ متر در جوار حرم امیرالمونین(ع) و با استفاده از ساختمان‌های همجوار دایر می‌شود.

خورشیدی ابراز کرد: امسال با توجه به پیش بینی افزایش حضور زائران در پیاده روی اربعین نسبت به سال گذشته ظرفیت موکب را ارتقاء داده و موکب سیدالشهداء آمادگی پذیرش ۱۵۰۰ نفر برای اسکان را دارد.

وی بیان کرد: هر شب مراسم عزاداری در موکب شهر مقدس نجف برگزار خواهد شد و همچنین برای کودکان هم یک مهدکودک پیش بینی شده که وقتی زائران برای یک شب در موکب حضور خواهند داشت بتوانند از این فضا برای فرزندانشان استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: یک حسینیه در موکب سیدالشهداء فراهم شده که همه روزه نماز جماعت، بیان احکام، نهج البلاغه و زیارت امین الله توسط روحانی موکب برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: به طور کلی ۲۰۰ نفر در موکب سیدالشهدا فعالیت می‌کنند که در قالب چهار تیم تقسیم شدند و در مدت این یک ماه در نجف حضور دارند.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین گفت: زائران توجه داشته باشند که اسکان در موکب سیدالشهداء یک شبه است و امکان اسکان چندین روز وجود ندارد چراکه درصدد هستیم زائرین بیشتری بتوانند از امکانات بهره‌مند شوند.

خورشیدی در پایان گفت: زائران باید توجه کنند موکبی که برپا می‌شود نقش خدمت‌رسانی به زائرین به معنای عام را دارد و نباید به عنوان خدمات در قالب یک هتل اقامتی به آن نگاه کرد چراکه ما از ظرفیت استان و خیرین استفاده می‌کنیم و اولویت ما مردم قزوین است.