۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روان شناسی و مشاوره
  • شناسه : 20590
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
  • ارسال توسط :
موفقیت همان موقعیتی است که انسان از آن راضی باشد
موفقیت همان موقعیتی است که انسان از آن راضی باشد

موفقیت همان موقعیتی است که انسان از آن راضی باشد

خانواده بزرگترین نقش را در موفقیت جوانان و فرزندان خود دارند.

وقایع خبری- امروزه جوان موفق تعاریف گسترده‌ای دارد؛ از موفقیت در روابط اجتماعی گرفته تا موفقیت در کسب و کار یا تحصیل؛ اما به گفته بسیاری از روان شناسان موفقیت همان موقعیتی است که انسان از آن راضی باشد به این ترتیب تعریف موفقیت از شخصی به شخص دیگر تفاوت دارد؛ چرا که هر فردی علاقه و سلیقه مختص خود را دارد و به آن سمت حرکت می‌کند.
مهدی عرب حلوائی جوان ۲۸ ساله‌ای که از موقعیت خود راضی است، می‌گوید: من از همان نوجوانی از تعطیلات مدرسه استفاده می‌کردم و به سمت علاقه خود یعنی پرورش ماهیان زینتی می‌رفتم.
او می‌گوید: تشویق خانواده اهرمی قوی بود که به من انگیزه پشتکار و تلاش را داد تا اینکه امروز در پرورش ماهیان زینتی موفق باشم.
مهدی عرب حلوائی تحصیلاتش دیپلم است، اما خود را موفق می‌داند و در راه موفقیت‌های بیشتر کار خود را ادامه میدهد چرا که او در بخش علاقه مندی‌های خود توانسته با انگیزه و تلاش و پشتکار قدم‌های بزرگی بردارد.
این کارآفرین جوان می‌گوید: برنامه ریزی در سبک زندگی من حرف اول را می‌زند و بیشتر وقت خود را در کنار ماهیانم می‌گذرانم و الآن احساس میکنم نتیجه این بیدار ماندن‌ها را دیده ام، چون از درآمد ۲۰ هزار تومانی به درآمد ۷۰ میلیون تومانی در ماه رسیده ام؛ هر چند من هیچگاه هدفم پول نبوده فقط عاشق ماهیان زینتی بوده ام.
دکتر علی صدرا روانشناس خانواده نیز می‌گوید: خانواده بزرگترین نقش را در موفقیت جوانان و فرزندان خود دارند؛ پدر و مادر از همان ابتدا باید فرزندان خود را در کنار مدرسه به سمت یادگیری رشته‌ای که فرزندشان علاقه دارد، سوق دهند.
این روانشناس اضافه می‌کند: برای موفقیت، جوانان باید انگیزه کافی را داشته باشند و سپس در یک مسیر تلاش کنند و از شکست نترسند.
او می‌گوید: خانواده مشوق خوبی برای فرزندان می‌توانند باشند که از این جهت باید چگونگی مشوق بودن را یاد بگیریم، زیرا اساس موفقیت فرزندان خانواده و سبک زندگی آنان است.