۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » استانداری ، فرمانداری » سیاست » قزوین
  • شناسه : 38099
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۵۳
  • ارسال توسط :
موضوع جوانی جمعیت باید در  اولویت کاری همه مسئولان قرار بگیرد
موضوع جوانی جمعیت باید در  اولویت کاری همه مسئولان قرار بگیرد

موضوع جوانی جمعیت باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار بگیرد

ستاد جوانی جمعیت یکی از جلسات مهم در سطح استان است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: بخشی از قوانین جمعیت مربوط به حوزه تسهیلات بانکی است که باید به صورت دائم رصد شود، همه مدیران باید مصوبات را رصد و به عنوان مسئولیت‌های مستمر به آن نگاه کنند، موضوع جوانی جمعیت باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار بگیرد.

عباس کاظمی در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان قزوین گفت: ستاد جوانی جمعیت یکی از جلسات مهم در سطح استان است که خروجی آن باید حل مشکلات و رفع موانع موجود در حوزه افزایش جمعیت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه جمعیت رخ داده که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود، برخی دستگاه‌ها نیز عملکرد مناسبی ندارند که در این بخش باید نواقص و مشکلات شناسایی و در جهت حل آن قدم برداریم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید در حوزه جمعیت دسته‌بندی شوند و اقدامات آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد برای مثال دستگاه‌های حوزه مسکن، بهداشت و درمان، اقتصاد هر کدام در دسته خود مورد نظارت قرار بگیرند، اگر در هر حوزه مشکل و چالش داریم باید بدون ملاحظه ورود پیدا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات حوزه جمعیت بخش تشویق‌های درنظر گرفته شده در ماده شماره ۵ است، برخی از این تخفیفات در حوزه عوارض، پروانه ساخت و خدمات نظام مهندسی است که باید نظام مهندسی و همه شهرداری‌های استان این تخفیفات را اعمال کنند و افراد واجد شرایط بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، قطعا هرگونه کوتاهی نسبت به اجرای ماده ۵ را پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر از قوانین جمعیت مربوط به حوزه تسهیلات بانکی است که باید به صورت دائم رصد شود، همه مدیران باید مصوبات را رصد و به عنوان مسئولیت‌های مستمر به آن نگاه کنند، موضوع جوانی جمعیت باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در پایان بر افزایش خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی، ارائه خدمات ویژه درمانی به مادران باردار، افزایش تعامل جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد.