۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » نیروی انتظامی
  • شناسه : 27931
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
  • ارسال توسط :
مواظب کلاهبرداران جشنواره های شب یلدا باشید
مواظب کلاهبرداران جشنواره های شب یلدا باشید

مواظب کلاهبرداران جشنواره های شب یلدا باشید

مردم از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، اقدام به خرید کنند.

وقایع خبری/ رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری با استفاده از انتشار آگهی جعلی جشنواره فروش شب یلدا به شهروندان هشدار داد.
سرهنگ دوم علی‌ محمد رجبی گفت: با توجه به نزدیکی شب یلدا افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از این مناسبت و با انتشار آگهی‌های جعلی تحت عناوینی مانند جشنواره‌ فروش شب یلدا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند. کلاهبرداران سایبری با تقلید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر، اقدام به ایجاد فروشگاه‌های جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می‌کنند و با درج تصاویری از انواع اجناس با تخفیفات چشمگیر و شیوه‌های اغواکننده توجه کاربران را جلب ‌کرده اما پس از خرید و واریز وجه، یا کالایی برای مشتریان ارسال نمی‌شود یا کالای تحویل داده ‌شده به مشتری، از نظر کیفیت و جنس کالا بسیار متفاوت است و کلاهبردار نیز دیگر پاسخگو نیست.
سرهنگ دوم رجبی با اشاره به برخی راهکارهای پیشگیرانه در این خصوص به شهروندان توصیه کرد:مردم از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، اقدام به خرید کنند. هنگام پرداخت اینترنتی وجه هم به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی که با https آغار و با shaparak.ir به پایان می‌رسد، دقت کنند.