۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانش و فناوری » فناوری اطلاعات » فناوری های نوین
  • شناسه : 29053
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۴
  • ارسال توسط :
مواظب شوخي و سرگرمي های خود در كلاب‌هاوس باشید
مواظب شوخي و سرگرمي های خود در كلاب‌هاوس باشید

مواظب شوخي و سرگرمي های خود در كلاب‌هاوس باشید

ايجاد اتاق‌هاي گفت‌وگو با محوريت شوخي و سرگرمي در فضاي مجازي به يكي از سوژه‌هاي داغ اين روزها شده است.

سرهنگ علي محمد رجبي، رييس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا انتظامي كشور نسبت به توهين و آزار و اذيت ديگران در فضاي مجازي هشدار داد و اعلام كرد كه در قانون جرايم رايانه‌اي براي اين موضوع جرم‌انگاري شده و افراد مجرم بايد پاسخگوي اعمال مجرمانه خود باشند.

ايجاد اتاق‌هاي گفت‌وگو با محوريت شوخي و سرگرمي در فضاي مجازي و تمسخر و اذيت كردن ديگران به يكي از سوژه‌هاي داغ اين روزهاي كلاب‌هاوس و برخي گروه‌هاي ايجادشده در فضاي مجازي تبديل‌ شده است.

همچنين دريافت شماره تلفن از افراد حاضر در اتاق‌ها و برقراري تماس تلفني با افراد معرفي‌شده هم به يكي از سرگرمي‌هاي افراد معلوم‌الحال در فضاي مجازي تبديل‌ شده است. ماهيت كاري اين اتاق‌ها بدين‌صورت است كه شماره تلفن يكي از افراد معروف، اساتيد دانشگاه، معلمان و… با هدف آزار و اذيت براي مدير اتاق ارسال‌شده كه در ادامه اين افراد در پوشش دانشجو، دوست قديمي، هم‌خدمتي و ساير عناوين با برقراري تماس تلفني و دريافت اطلاعات از او اقدام به تمسخر يا ارايه پيشنهادهاي غيراخلاقي مي‌كنند تا از اين طريق زمينه سرگرمي ساير افراد اتاق فراهم شود.

دارندگان تلفن همراه و قربانيان اين جرايم بايد در هنگام برقراري تماس تلفني و پاسخگويي به افراد و شماره‌هاي ناشناس دقت و توجه لازم را داشته باشند و از ارايه اطلاعات شخصي و خصوصي خودداري كنند. همچنين قربانيان در برخورد با اين افراد آرامش خود را حفظ كنند و بدون اينكه تمركز خود را از دست بدهند، سعي كنند با رفتاري مديريت‌‌شده از پاسخگويي به آنها خودداري كنند. طبق ماده ۱۷ قانون جرايم رايانه‌اي، هركس به‌وسيله سيستم‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي صوت يا تصوير يا فيلم خصوصي يا خانوادگي يا اسرار ديگري را بدون رضايت او منتشر كند يا در دسترس ديگران قرار دهد، به‌نحوي‌كه منجر به ضرر يا عرفا موجب هتك حيثيت او شود به مجازات محكوم خواهد شد.