۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23820
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
  • ارسال توسط :
مهمتر از مباحث نظری در باب حقوق بشر، بحث اجرای آن است
مهمتر از مباحث نظری در باب حقوق بشر، بحث اجرای آن است

مهمتر از مباحث نظری در باب حقوق بشر، بحث اجرای آن است

مبنای حقوق بشر در اسلام آیات الهی قرآن و بیانات نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین: مهمتر از مباحث نظری در باب حقوق بشر، بحث اجرای آن است
به گزارش “
وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در وبینار اقدامات قضایی و انتظامی با رعایت موازین حقوق شهروندی و اصول و مبانی حقوق بشر گفت: حقوق بشر منعکس کننده آرمان جهاني عدالت و جامعه اي است که در آن، هر انساني بتواند از زندگی شرافتمندانه، همراه با مساوات و کرامت بشري برخوردار گردد و مهمتر از مباحث نظری در باب حقوق بشر، بحث اجرایی آن است.
رئیس کل دادگستری استان بیان نمود: اصطلاح حقوق بشر پس از جنگ جهانی دوم وارد گفت وگوهای روزمره شد و از جمله مقوله‌هایی است که با تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر مورد توجه و استقبال ملت‌های گوناگون قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ضمن اشاره بر وجود تفاوت های اساسی بین حقوق بشر اسلامی و اعلامیه حقوق بشر غربی گفت: واقعیت این است که حقوق بشر اسلامی به دلیل جامعیت و حاکمیت دین بر نگارش آن، دست برتر بر اعلامیه حقوق بشر غربی دارد و نقش مفاهیم دینی به ویژه دین مبین اسلام در تأیید حقوق بشر و تشویق مردم به رعایت عدالت و حقوق همنوعان نقشی منحصر به فرد است.
وی افزود: مبنای حقوق بشر در اسلام آیات الهی قرآن و بیانات نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است. از این رو، می توان گفت تاریخ تدوین حقوق بشر در اسلام به همان نخستین سال های نزول قرآن برمی گردد، که در این صورت قرآن یکی از کهن ترین اسناد مدون در حقوق بشر است.
مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: به علت نادیده گرفته شدن ابعاد معنوی و دینی انسان ها و تنها پرداختن جنبه های صرف مادی و طبیعی حیات بشری در اعلامیه جهانی حقوق بشر،کشورهای اسلامی را بر آن داشت در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی قوانین و مقرراتی را برای جنبه حقوق بشری بر اساس شریعت اسلام تدوین و تصویب کنند.
وی گفت: امروز استفاده از شیوه هایی همچون دفاع از حقوق بشر به ابزاری در دست سلطه گران برای سرکوب سایر ملل تبدیل شده است، این درحالی است که وضع کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر خود افرادی هستندکه تاریخ نشان داده نه تنها حقوق بشر را محترم نمی شمرند، بلکه از نخستین نقض کنندگان آن نیز هستند و هرگاه بخواهند و منافعشان ایجاب کند از آن به عنوان سلاحی که دارای ظاهری قانونی است علیه دیگران مخصوصا کشورهای اسلامی استفاده می کنند.