۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 23661
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
  • ارسال توسط :
من پاسدار نیستم ؛ روانه بازار کتاب شد
من پاسدار نیستم ؛ روانه بازار کتاب شد

من پاسدار نیستم ؛ روانه بازار کتاب شد

عزیزاله فرجی زاده، یکی از اسرای بسیجی استان قزوین است که تا روز بازگشتش به میهن، به عنوان مفقودالاثر از او نام برده می شد.

کتاب” من پاسدار نیستم “به قلم حسن شکیب زاده، روزنامه ‏نگار و نویسنده‏ ی پرتلاش قزوینی، از سوی انتشارات رویای آبی منتشر و روانه بازار کتاب شد .

به گفته‏ ی حسن شکیب زاده، پژوهشگر و نویسنده‏ی قزوینی، این کتاب پنجاهمین اثر وی می باشد که طی دو دهه و در حوزه‏ دفاع مقدس و با هدف ترویج و توسعه‏ ی فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده است.

وی در خصوص آخرین اثرش ” به “وقایع خبری “گفت: عزیزاله فرجی زاده، یکی از اسرای بسیجی استان قزوین می باشد که طی ۱۳۲۲ روز اسارت، هیچ خبری از اسارتش منتشر نشده بود و تا روز بازگشتش به میهن، به عنوان مفقودالاثر از او نام برده می شد. و از آنجایی که خاطرات منحصر به فردی در خصوص سالهای اسارتش داشت در قالب تاریخ شفاهی اقدام به گفتگو و ثبت سرگذشت او کردم.

شکیب زاده افزود: پس از آماده‌سازی خاطرات عزیزاله فرجی زاده که حاصل ده جلسه و بیش از بیست ساعت گفتگو می باشد، بعید می‌دانستم، به خاطر ملاحظاتی، عزیزالله آن چه را که بایستی می‌گفت، روایت کرده باشد، اما در همین حد و اندازه‌ای هم که گفت و شما در این کتاب، مرور خواهید کرد، ممکن است برخی از خوانندگان، به ویژه نسل جدیدی که دوران دفاع مقدس نزیسته‌اند و کم تر در مورد اتفاقات آن می‌دانند، شنیدن و یا خواندن این همه شکنجه و رنج‌هایی که بر عزیزالله گذشته است را غیرقابل باور بدانند.

وی گفت: کتاب «من پاسدار نیستم» روایت خاطرات نابی است که باورش برای خودم نیز سخت بود اما سرانجام متوسل شدم به اظهار نظر برخی از اسرای همبندی او و تاییدی که نشان از شدت و حدت وصف ناپذیر شکنجه های این آزاده‏ی غریب در طول دروران اسارتش داشت.

این فعال حوزه دفاع مقدس گفت: بیان خاطرات شکنجه ‏های سخت و شکننده‏ ی این اسیر نامدار، بازگو کننده‏ ی وحشیگری ها و اوج کینه و دشمنی نیروهای بعثی عراق را علیه رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس نشان می دهد که حتا شنیدن و خوانده آن نیز غیرقابل تحمل است. خاطراتی که تاکنون کمتر گفته و یا شنیده شده است.

کتاب من پاسدار نیستم با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و توسط انتشارات رویای آبی منتشر شد که مزین به نوشتداری از بسیجی فرهیخته، محمدعلی حضرتی است که با ویراستاری فاطمه شریف نژاد، صفحه آرایی مهدی شکیب زاده و طراحی جلد فاطمه شکیب زاده روانه‏ ی بازار کتاب شد.ه است.