۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 36521
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
  • ارسال توسط :
منتخبان مردم می توانند مشاوران خوبی برای  مسئولان قوه مجریه باشند
منتخبان مردم می توانند مشاوران خوبی برای  مسئولان قوه مجریه باشند

منتخبان مردم می توانند مشاوران خوبی برای مسئولان قوه مجریه باشند

نمایندگان مجلس به فرموده رهبر حکیم انقلاب می‌توانند و باید مشاور خوبی برای قوه مجریه، استاندار، فرماندار و سایر مدیران باشند.

در نظام اسلامی باید مسئولان به گونه ای رفتار و عمل کنند تا مردم نیز به اسلام و اخلاق مداری تشویق شوند و بتدریج در جامعه شاهد رعایت مساپل اخلاقی و دینی باشیم.

 آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد ، با بیان مطلب فوق افزود: حفظ وحدت در شرایط کنونی بسیار مهم و حساس است و همه باید کمک کنیم تا ضمن دوری از هرگونه تفرقه و انزوا بدنبال انسجام بیشتری برای راه اندازی کار مردم باشیم. باید گروههای مختلف در کنار داشتن سلیقه های متنوع از دعواهای سیاسی فاصله بگیرند و مسیر خدمت و تقویت اقتدار و عزت کشور را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به جایگاه نمایندگان مجلس بیان کرد: یکی از وظایف نمایندگان قانون گذاری است اما مهمتر از آن نظارت بر نحوه اجرای قانون است و بر اساس فرموده رهبری حتما منتخبان مردم می توانند مشاوران خوبی برای مسئولان قوه مجریه باشند، اما نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند.

وی تأکید کرد: اکنون هم ما از همه مسئولان، نمایندگان مجلس، مدیران استانی، اقشار مختلف و افراد ذی‌نفوذ تقاضا داریم نگذارند به وحدت استانی ما لطمه وارد شود، نگذاریم استان ما در ندای مخالفت و امثال آن پیشکسوت شود، حرمت و احترام یکدیگر را حفظ کنیم، هر کجا هم کارمان به جایی رسید که نیاز به قضاوت و پا در میانی بود، از علما، بزرگان و ریش‌سفیدان استان و خانواده‌های معزز شهدا بخواهیم ورود کنند، شرایط سیاه‌نمایی برای نظام ایجاد کردن، حرام و خطرناک است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: همین که به قانون عمل کنیم همه‌چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد، قانون می‌گوید نمایندگان مجلس قانون‌گذار هستند و باید نظارت کنند که قوانین مجلس در زندگی مردم به خوبی اجرا شود، نمایندگان مجلس به فرموده رهبر حکیم انقلاب می‌توانند و باید مشاور خوبی برای قوه مجریه، استاندار، فرماندار و سایر مدیران باشند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمان دادند که نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نداشته باشند، دخالت نداشتن معنایش این نیست که مشورت ندهند، آن‌ها می‌توانند به مسئولان مشورت بدهند، اگر همین‌ها را رعایت کنیم مشکلات حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: الحمدلله در نمایندگان مجلس، مسئولین استانی و در مردم ما شرایط بسیار مهیاست که برادری، محبت، انسجام و اتحاد را در حد اعلی ببینیم اما اگر بر اساس عصبانیت عمل کنیم همین دعوت به اتحاد را هم با چند حرف نامناسب زیر سؤال می‌بریم و سیاه‌نمایی اتفاق می‌افتد، لذا توصیه می کنیم تقوا داشته باشیم و خدا را در نظر بگیریم و بر اساس برادری و اخوت رفتار کنیم.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: در شرایط حساس کنونی که دشمنان بدنبال هر روزنه ای برای تخریب و نقشه کشیدن برای نظام اسلامی است و می خواهند وحدت مردم را بر هم بزنند باید هوشیار باشیم و انسجام خود را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین افزود: همه به یاد داریم که بدخواهان نظام اسلامی شیرینی مشارکت مردم در انتخابات قبلی را بر کام ملت تلخ کردند و امسال نیز برنامه دارند تا این مشارکت شکل نگیرد.