۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » جامعه » سفر » شهرنشینی و شهروندی
  • شناسه : 16975
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
  • ارسال توسط :
ممنوعیت سفر‌های آخر هفته با اعمال جریمه
ممنوعیت سفر‌های آخر هفته با اعمال جریمه

ممنوعیت سفر‌های آخر هفته با اعمال جریمه

شهری که وضع زرد دارد هیچ محدودیتی در تردد نخواهد داشت.

وقایع خبری– جانشین رئیس پلیس راهور تهران: از ساعت ۱۰ صبح فردا در سراسر کشور محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها آغاز می‌شود. .

سردار سیدتیمور حسینی گفت: از فردا چهارشنبه ۲۸ آبان، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب خودرو‌های بومی نمی‌توانند از شهر مرکز استان خارج شوند و خودرو‌های غیربومی هم نمی‌توانند به شهر مرکز استان وارد شوند. ضمانت اجرا هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهد بود.

وی افزود: امروز قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ابلاغ کرد که برای کنترل تعطیلات پایان هفته محدودیت‌هایی را اجرا کنیم که نحوه اجرای این محدودیت‌ها مشابه کاری است که از دو هفته پیش انجام داده بودیم.
وی گفت: به همکارانمان در سراسر کشور ابلاغ کرده ایم که ورود و خروج به شهر‌های مرکز هر استان را کنترل کنند، خروج خودرو با پلاک بومی از هر شهر مرکز استان ممنوع است و ورود به شهر مرکز هر استان هم با پلاک غیربومی مشمول ممنوعیت خواهد بود.
سردار حسینی افزود: در تهران هم محدودیت‌های رفت و آمد مشابه دوره‌های قبل است یعنی تهران و کرج در این طرح یکپارچه دیده شده است و تردد میان شهر‌های تهران و کرج و شهر‌های اقماری بلامانع است و محدودیت ورود و خروج در استان‌های تهران و البرز تنها در خط مرزی اجرا خواهد شد یعنی از نعلبندان و بعد از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) است.

وی گفت: باتوجه به اینکه ما در چند مرحله این محدودیت‌ها را اجرا کرده ایم مردم در جریان کم و کیف و جزئیات این محدودیت‌ها هستند، اما قوانینی که قرار است از شنبه آینده و همزمان با تعطیلی دو هفته‌ای اجرا شود کاملا متفاوت و براساس وضعی است که وزارت بهداشت درخصوص هر شهر اعلام می‌کند.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران افزود: شهری که وضع زرد دارد هیچ محدودیتی در تردد نخواهد داشت، اما برای شهر‌های نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و برای شهر‌های قرمز هم جریمه یک میلیون تومانی اعمال خواهد شد.
سردار حسینی گفت: تفاوت دیگری که اجرای قوانین شنبه آینده با قوانین آخر این هفته دارد این است که از شنبه جریمه‌ها با دوربین‌های نصب شده ثبت خواهد شد.

وی افزود: درباره برخی از مشاغل که تعطیل بردار نیستند مثل صدا و سیما، سازمان‌های امدادی همچون پلیس، اورژانس، آتش نشانی و کادر درمان و بهداشت هم قرار است از طرف سازمان‌های مربوطه لیست خودرو‌های نیازمند ترددشان در اختیار فرمانداری‌ها و پلیس راه گذاشته شود تا برای صدور مجوز آن‌ها اقدام شود و برای دوربین‌های سطح شهر هم شماره پلاکشان تعریف شود تا جریمه نشوند.
سردار حسینی در پایان اضافه کرد: از شنبه که شروع تعطیلی دو هفته‌ای است پلیس راهور از ساعت ۵ صبح ممنوعیت‌های رفت و آمد را به اجرا خواهد گذاشت و اتمام این طرح هم مشخص نیست و امکان دارد این محدودیت‌ها تا پایان سال هم ادامه داشته باشد.