۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » رسانه ها » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 36876
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
  • ارسال توسط :
ممنوعیت اشتغال به فعالیت خبرنگاری برای مدیر مسئول متخلف
ممنوعیت اشتغال به فعالیت خبرنگاری برای مدیر مسئول متخلف

ممنوعیت اشتغال به فعالیت خبرنگاری برای مدیر مسئول متخلف

مدیر مسئول یکی از خبرگزاری های استان قزوین تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

وقایع خبری: با عنایت به رصد فضای مجازی و حسب گزارشات واصله مبنی بر چندین فقره نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی مدیر مسئول یکی از خبرگزاری های استان قزوین تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

حداد، معاون دادستان مرکز استان قزوین با بیان مطلب فوق گفت: پس از تفهیم اتهام وصدور قرار تأمین مناسب کیفری از سوی شعبه رسیدگی کننده به پرونده و در راستای اجرای ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری و به مدت ۳ ماه نامبرده از اشتغال به حرفه خبرنگاری و‌ خبرنویسی و هرگونه فعالیت مرتبط با خبر و نشر آن در فضای مجازی و سایر رسانه های مکتوب محروم می باشد.

این مقام قضایی افزود: خبرنگاری یک رسالت مقدس جهت ایجاد آگاهی های عمومی و اجتماعی برای اعتلای فرهنگ و هنر و تعالی جامعه است و قطعاً در راستای احیاء حقوق عامه این دادستانی موظف به حفظ امنیت و آرامش عمومی شهروندان در فضای حقیقی و حتی در فضای مجازی است و به همین علت ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه خبرنگاری و تجلیل از خبرنگاران روشن ضمیر و آگاه، قطعاً بامتخلفین در این حوزه برخورد لازم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نهادی است فارغ از بحث های سیاسی و جناحی و قطعا اجازه سوء استفاده از این ارگان‌مقدس را به کسی نخواهیم‌ داد و برخورد با مدیر مسئول خاطی ارتباطی به مسائل سیاسی پیش آمده در روزهای اخیر ندارد.

این مقام قضایی درپایان تصریح کرد: در خصوص اخبار منتشره در فضای مجازی در خصوص برخورد با خبرنگار ناشر خبر حواشی زمان استقبال وزیر میراث فرهنگی در استان، به استحضار می رساند تاکنون پرونده ای در این مورد در دادسرا تشکیل نشده است.