۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » سیستان و بلوچستان » نظام سلامت
  • شناسه : 7591
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
  • ارسال توسط :
مقابله با بیماری‌ها در مناطق سیلزده بلوچستان جدی گرفته شود
مقابله با بیماری‌ها در مناطق سیلزده بلوچستان جدی گرفته شود

مقابله با بیماری‌ها در مناطق سیلزده بلوچستان جدی گرفته شود

تأمین مایحتاج زندگی بویژه آب سالم و بهداشتی از اقدامات ضروری مسؤولان برای سیلزدگان در دستور کار باشد.

سعید نمکی در نشست بررسی مشکلات، آسیب‌ها و پیشگیری از بیماری‌های پیش رو در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان که در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: تمام کادر بهداشتی و درمانی در آماده باش و در حال خدمات رسانی به سیل زدگان هستند تا مشکل و بیماری به وجود نیاید.

وی گفت: تأمین مایحتاج زندگی بویژه آب سالم و بهداشتی از اقدامات ضروری مسؤولان برای سیلزدگان در دستور کار باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کشور همسایه با بیماری‌های زیادی مواجه است و استان سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری وظیفه سنگینی برای مقابله و ارتقای سلامت دارد.

وی افزود: سیستان وبلوچستان باید یک استان بزرگ از نظر جمعیت و وسعت دیده شود و جمعیت پراکندگی آن برای برخی امکانات به حد نصاب نمی‌رسد که نیاز است برای اختصاص امکانات و نیرو یک بازنگری جدی داشته باشیم.

نمکی گفت: سرم عقرب وارداتی نمی‌تواند مؤثر باشد چون نوع عقرب منطقه متفاوت بوده و اگر هم خریداری کنیم فایده‌ای ندارد و توصیه من استفاده از سرم عقرب رازی است که می‌تواند بیمار را درمان کند.

وی تصریح کرد: جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی و وحشی به قید فوریت انجام شود تا مردم با بیماری و مشکلات دیگر و حاد رو به رو نشوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۹۶ هزار قطعه مرغ در آق قلا براثر سیل تلف شدند ولی در این منطقه بهتر می‌توان نسبت به جمع آوری و دفن لاشه‌های حیوانات و دام و طیور اقدام کرد.

وی بیان کرد: کارخانه‌های دارویی به اندازه کافی مواد اولیه دارند و دارو به حد کافی موجود است و علیرغم تحریم دارویی مشکلی نداریم و دشمن به دروغ می‌گوید که دارو تحریم نیست در حالی که نمی‌توانیم دارو از خارج تأمین کنیم.

نمکی از تلاش‌های کادر بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای خدمات رسانی در سیل چابهار و سایر نقاط قدرانی کرد و افزود: هیچ بیماری در منطقه تاکنون رخ نداده است.

وی بیان کرد: در گذشته از هر پنج نفر ۲ نفر در سیستان وبلوچستان دچار بیماری‌های پرمخاطره بودند و هم اینک وضع از گذشته خیلی بهتر است.