۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » خراسان جنوبی
  • شناسه : 31359
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
  • ارسال توسط :
معلم آزارگر به حبس و تبعيد محكوم شد
معلم آزارگر به حبس و تبعيد محكوم شد

معلم آزارگر به حبس و تبعيد محكوم شد

جزييات پرونده آزار جنسي ۷ دانش‌آموز در كلاس تقويتي

وقایع خبری / معلم ميانسالي كه به بهانه برگزاري كلاس‌هاي تقويتي در پاركينگ منزل مسكوني‌اش، دختران خردسال را هدف آزار و اذيت قرار مي‌داد با راي دادگاه كيفري ۲ فردوس به تحمل ۵ سال زندان و ۲ سال تبعيد محكوم شد. قاضي علي موحدي‌راد، رييس كل دادگستري خراسان جنوبي، روز چهارشنبه ۲۹ تير گفت: «خرداد گذشته و در پي اعلام شكايت خانواده‌هاي ۷ تن از دانش‌آموزان دختر، مبني بر اينكه فرزندشان توسط معلمي هدف آزار و اذيت و بهره‌كشي جنسي قرار گرفته، بلافاصله پرونده‌اي در اين باره تشكيل شد و با طي روال قانوني در شعبه ۱۰۱ دادگاه كيفري ۲ مورد رسيدگي قرار گرفت. پس از انجام تحقيقات مقدماتي در مراجع انتظامي و دادسرا، مشخص شد كه متهم ۵۵ ساله كه هيچ سابقه محكوميت كيفري هم ندارد، با نشان دادن فيلم‌هاي مبتذل از طريق گوشي تلفن همراه به دختران خردسال و برخي رفتارهاي غيراخلاقي، اقدام به آزار و اذيت و بهره‌كشي جنسي از طريق در اختيار گرفتن كودكان خردسال مي‌كرد.

با توجه به اهميت و حساسيت موضوع، پرونده مذكور از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت و درنهايت دادگاه كيفري ۲ براساس استنادات قانوني و با وجود انكارهاي متهم در برخي اتهامات وارد شده، وي را به دليل در دسترس قرار دادن محتويات مستهجن براي اطفال و نوجوانان به تحمل ۳ ماه حبس تعزيري، به اتهام آزار و اذيت به تحمل ۲ سال زندان و درباره بهره‌كشي جنسي از طريق در اختيار قرار گرفتن اطفال به تحمل ۵ سال زندان محكوم كرده است. از سوي ديگر دادگاه متهم را از باب مجازات تكميلي به ۲ سال ممنوعيت اقامت در فردوس محكوم كرده است. در عين حال و با اعتراض برخي شاكيان به حكم صادر شده از سوي دادگاه، اين پرونده به دادگاه تجديدنظر استان ارسال شده و بررسي‌ها و تحقيقات قانوني همچنان ادامه دارد تا همه زوايا و ابعاد اين ماجراي تاسف‌بار مورد بررسي‌هاي قضايي قرار گيرد.»

به گفته اين مقام قضايي، اين متهم ۲۹ سال سابقه فعاليت در آموزش و پرورش را داشته اما برگزاري كلاس‌هاي تقويتي آن هم در پاركينگ منزل مسكوني هيچ ارتباطي به آموزش و پرورش ندارد. با وجود اين، دستگاه قضايي با اين‌گونه جرايم به‌ شدت برخورد مي‌كند. به دنبال اين توضيحات، مديركل آموزش و پرورش خراسان جنوبي هم اعلام كرد: «حكم انفكاك از خدمت معلم خاطي در فردوس كه مرتكب آزار جنسي دانش‌آموزان شده بود، توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبي صادر شده و منتظر حكم قطعي دادگاه هستيم.»
سيدعليرضا موسوي‌نژاد گفت: «با نهايت تاسف زماني كه خبر را شنيديم از طريق هيات تخلفات آموزش و پرورش و دادگستري شهرستان پيگيري كرديم و همان زمان فرد خاطي بازداشت شد. اين اتفاق توسط معلمي با نام (م.د) داراي ۲۸ سال سابقه كار در محل پاركينگ منزل مسكوني خود رخ داد كه ما هميشه تاكيد داريم اين‌گونه كلاس‌هاي خصوصي هيچ‌گاه مورد تاييد آموزش و پرورش نبوده ولي متاسفانه اين كلاس خصوصي بدون رضايت ما و با رضايت و هماهنگي اولياي هفت نفر از دانش‌آموزان برگزار شده است. در مورد كلاس‌هاي خصوصي كه در فضاهاي غيرآموزشي برگزار مي‌شود ما امكان و ابزار نظارتي نداريم و همواره از اوليا مي‌خواهيم هوشياري خود را حفظ كنند تا شاهد اين‌گونه موارد نباشيم.»