۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » خراسان رضوی
  • شناسه : 3655
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
  • ارسال توسط :
مشکل اصلی در بازار کاغذ بی‌برنامگی و سوء مدیریت دولتمردان است
مشکل اصلی در بازار کاغذ بی‌برنامگی و سوء مدیریت دولتمردان است

مشکل اصلی در بازار کاغذ بی‌برنامگی و سوء مدیریت دولتمردان است

کاغذ بسیار زیادی به کشور وارد شده اما به علت عدم نظارت کافی، این کاغذها احتکار شده است.

نصرالله پژمان فر با اشاره به گرانی کاغذ و  نبود دفتر مشق دولتی در بازار، گفت: این مسئله یکی از نگرانی‌های اصلی  ما است اما متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون برنامه مدونی را برای حل این مشکل ارائه نکرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته است که در جلسه‌ای حضور یابند و راهکارهای خود برای حل مشکل کاغذ را به اعضای کمیسیون ارائه دهند تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا اتخاذ شود.

وی ادامه داد: همچنین ما با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس صحبت کرده‌ایم تا جلسه‌ای را درباره موضوع مذکور با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار کنند که قطعاً این جلسه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

پژمان فر در تشریح علت گرانی کاغذ گفت: مشکل اصلی در بازار کاغذ بی‌برنامگی و سوء مدیریت دولتمردان است چرا که کاغذ بسیار زیادی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است اما به علت عدم نظارت کافی، این کاغذها در انبار احتکار شده است.

وی عنوان کرد: ما خبرهایی داریم مبنی بر اینکه بسیاری از دلالان و مفسدان اقتصادی موقعیت حساس شروع سال تحصیلی را در نظر نمی‌گیرند و با احتکار کاغذ دولتی، به دنبال آن هستند که در اسفند ماه و ایام انتخابات آن را با قیمت بالاتری عرضه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع احتکار کاغذ ورود کرده و با محتکران که کاغذ زیادی را انبار کرده‌اند، برخورد جدی کنند.