۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 12702
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
  • ارسال توسط :
مشکلات تولید را بر طرف کنیم
مشکلات تولید را بر طرف کنیم

مشکلات تولید را بر طرف کنیم

مقررات و قوانین ناکارآمد، سوء مدیریت و ابلاغیه های غیرکارشناسی و تصمیمات عجولانه به تولید کشور آسیب می زند .

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: مقررات و قوانین ناکارآمد، سوء مدیریت و ابلاغیه های غیرکارشناسی و تصمیمات عجولانه به تولید کشور آسیب می زند و این رویکرد باید اصلاح شود.

جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی استان قزوین با حضور دکتر بابک دین پرست، معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، استاندار و معاونان و مدیران اقتصادی در استانداری قزوین تشکیل شد.

مهندس مهدی بخشنده در این جلسه گفت: در سال گذشته با رویکرد جدید در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی توانستیم با تشکیل ۷ کمیسیون تخصصی و رسیدگی کارشناسی به مسائل تولید در مسیر رفع مشکلات گام برداریم.

وی بیان کرد: با هدایت استاندار توانستیم با قرار گرفتن در رده سوم کشوری از نظر عملکرد فعالیت در گروه اول هم صاحب رتبه شویم که این کارنامه موفق مدیون تلاش تمام مدیران اقتصادی در بخش تولید است.

بخشنده اظهار داشت: کسب رتبه برتر شورای گفتگوی قزوین به دلیل نظم جلسات، تعداد مصوبات در چارچوب اهداف و وظایف شورا، کیفیت مصوبات، فراگیری و کاربردی بودن و تشکیل جلسات به ریاست استاندار و اجرایی شدن مصوبات بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و تأمین مالی، کشاورزی، میراث فرهنگی، پشتیبانی، کسب و کار نوین، دانش بنیان، گمرک و لجستیک به نتایج خوبی در شورا رسیدیم.

مهندس بخشنده اظهار داشت: با برگزاری ۸۵ جلسه کارشناسی و ۵۰ مصوب استانی توانستیم ۱۲ مصوبه ملی هم بگیریم که جایگاه استان را ارتقا بخشید.

وی اضافه کرد: از مصوبات شورا تعداد ۲۶ مصوبه اجرایی شده و۱۰ مصوبه در حال پیگیری و ۱۲ مصوبه نیز از دستور جلسه خارج شده است.

بخشنده در ادامه با اشاره به مشکلات بخش تولید اظهار داشت: متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه توسط دشمنان گاهی مصوباتی توسط سران قوا ابلاغ می‌شود که تناقض دارد و در مسیر تولید نیست و مشکلات را بیشتر می‌کند.
وی گفت: ظرفیت تولید در استان بالاست اما به دلیل سو مدیریت از این ظرفیت بخوبی استفاده نکرده ایم و قوانین و مقررات هم گاهی مانع تولید است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: ابلاغ بانک مرکزی مانع ترخیص کالا می‌شود چون منشأ ارز مشخص نشده است که این رویکرد باید اصلاح شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: خودروسازان ۲۵ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند و هنوز طلب خود را دریافت نکرده اند اما باید ارزش افزوده را پرداخت کنند که این روش منطقی نیست.

وی گفت: در سال جهش تولید با تشکیل کارگروه اقتصادی استانی برای روان سازی تجارت و حل مشکلات مالیات و بیمه باید اقدام مناسبی صورت داد.

بخشنده به معاون اقتصادی وزیر کشور پیشنهاد کرد نماینده شوراهای گفتگوی برتر کشور در جلسات مرکزی در تهران شرکت کنند.

وی افزود: اصلاح قوانین در مسیر حل مشکلات تولید، توجه به واحدهای صادرات محور، در اولویت برنامه مسئولان کشوری قرار گیرد.

بخشنده از همکاری صمیمانه مدیران اقتصادی استان و دستگاه قضائی در حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان تشکر و قدردانی کرد.