۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فناوری اطلاعات » فناوری های نوین
  • شناسه : 26931
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
  • ارسال توسط :
مشترکان اینترنت ثابت از ۱۰.۵ میلیون کاربر عبور کرد
مشترکان اینترنت ثابت از ۱۰.۵ میلیون کاربر عبور کرد

مشترکان اینترنت ثابت از ۱۰.۵ میلیون کاربر عبور کرد

در سال‌های گذشته، روند استفاده از اینترنت از سرعت‌های کیلوبیتی در اینترنت دایال‌آپ، جای خود را به فناوری ADSL داد .

وقایع خبری/ مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL (اینترنت بر بسترخطوط تلفن ثابت)، VDSL (اینترنت بر بستر کابل‌های شبکه)، FTTX (اینترنت فیبرنوری) وTD-LTE (اینترنت با فرکانس رادیویی) استفاده می‌کنند تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، به ۱۰میلیون و ۶۶۱ هزار مشترک رسید.
طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، ۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۴۸ نفر را شامل‌ می‌شود. این در حالی است که تا پایان سه ماهه اول ۱۴۰۰، تعداد مشترکان ارتباطات پهن‌باند ثابت، حدود ۱۰ میلیون و ۳۹۸ هزار نفر بود.
تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت نشان می‌دهد تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بیشترین کاربران از فناوری xDSL (شامل ADSL و VDSL که سرعت بیشتری دارد) استفاده می‌کنند که بالغ بر ۸ میلیون و ۴۸۳ هزارو ۷۳۲ کاربر است. در جایگاه دوم، اینترنت TD-LTE قرار دارد که بالغ‌بر یک میلیون و ۵۹۹ هزار و ۸۷۷ کاربر است. پس‌از آن، کاربران وای‌فای هستند که ۳۹۳ هزار و ۱۵۴ مشترک را شامل می‌شود. کاربران FTTx یا اینترنت فیبر نوری، در جایگاه بعدی قرار دارند که ۱۸۴ هزار و ۴۸۵ مشترک هستند.
گفتنی است در سال‌های گذشته، روند استفاده از اینترنت از سرعت‌های کیلوبیتی در اینترنت دایال‌آپ، رفته‌رفته جای خود را به فناوری ADSL داد که سرعتی به مراتب بیش‌تر داشته و سرعت‌هایی تا ۵۲۱ کیلوبیت بر ثانیه و حتی ۱۶مگابیت را هم پوشش می‌داد و اکنون نوبت به فیبرنوری است که سرعت‌هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان آورد.