۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 5345
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
  • ارسال توسط :
مسببان حمله به نفتکش ایرانی را مجازات می‌کنیم
مسببان حمله به نفتکش ایرانی را مجازات می‌کنیم

مسببان حمله به نفتکش ایرانی را مجازات می‌کنیم

زم صراحتا با سازمان‌های جاسوسی و خرابکاری ارتباط داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله به نفتکش ایرانی گفت:مسببان حمله به نفتکش ایرانی را مجازات می‌کنیم

موسوی ، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری خود با رسانه ها افزود: بررسی‌های همه جانبه درباره این اقدام خصمانه که با پشتوانه دولتی صورت گرفته در حال انجام است و اعلام کرده ایم مسببان حمله به نفتکش ایرانی را مجازات خواهیم کرد.

گزارشی هم درباره این موضوع به سازمان ملل ارائه شده و در حال پیگیری قانونی و حقوقی این موضوع هستیم.
وی همچنین با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: در روز‌های گذشته شاهد برگزاری مراسم باشکوه اربعین در عراق بودیم که نشان دهنده عظمت اسلام و برادری و اخوت دو ملت ایران و عراق بود و جا دارد از میزبانی شایسته دولت و ملت عراق که کریمانه از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کردند و این راهپیمایی در کمال سلامت و ارامش برگزار شد قدردانی کنم.
اقای موسوی اضافه کرد: ما پویش صلح امید را توسط رییس جمهور به سران کشور‌های ذی ربط اعلام کردیم و امیدواریم به این پویش بپیوندند تا شاهد منطقه‌ای عاری از خشونت و باثبات باشیم.
وی درباره طرح ۱۸ میلیارد دلاری فرانسه و ژاپن نیز گفت: این همان طرحی بود که فرانسوی‌ها به دنبال آن بودند و تا جایی نیز پیش بردند، اما از آنجا که باید از کس دیگری اجازه می‌گرفتند تاکنون بی نتیجه مانده است.
وی اضافه کرد: طرح مشابهی هم قبلا توسط ژاپنی‌ها ارائه شده بود که آن‌ها هم بتوانند کمک کننده باشند. از این طرح اطلاعات جدیدی ندارم و هر چه بوده مربوط به گذشته است و به این صورت چیز جدیدی را شاهد نخواهیم بود.

سخنگوی وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد با همراهی همه گروه‌ها و احزاب آرامش به لبنان بازگردد.
آقای موسوی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌های اخیر در لبنان افزود: بنا داریم در مسائل داخلی کشور‌ها دخالت نکنیم.
وی اضافه کرد: دولت و ملت لبنان، دولت و ملت رشید و قادری هستند، طبیعتا مطالباتی دارند که دولت در حال بررسی آن است و امیدواریم با آرامش و درایتی که در ملت لبنان سراغ داریم و سختی‌هایی زیادی که آن‌ها پشت سر گذاشته اند، بتوانند از این حوادث هم عبور کنند.
اقای موسوی گفت:: ما معتقد به عدم دخالت خارجی‌ها در مسائل جاری لبنان هستیم و امیدواریم با همراهی همه گروه ها، احزاب و شخصیت ها، آرامش به لبنان بازگردد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری زم تصریح کرد: اقدام به دستگیری روح الله زم به عنوان عنصری ضد امنیت ملی اقدامی به جا بود .زم صراحتا با سازمان‌های جاسوسی و خرابکاری ارتباط داشت و اسنادی هست که با آن‌ها مرتبط بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت:: زم تنها مدیر یک کانال خبر پراکنی نبود بلکه به عنوان لیدر نا ارامی‌ها در شلوغی‌های سال ۹۶ به حساب می‌آید.
وی افزود: فرانسوی‌ها موضع گیری اولیه داشته اند، اما بایداجازه دهیم نیرو‌های امنیتی ما همه ابعاد این عنصر امنیتی را باز کنند تا وزارت خارجه، موضع دقیق تری داشته باشد.