۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 30807
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
  • ارسال توسط :
مساجد در برنامه های سازمان فرهنگی  مغفول مانده است
مساجد در برنامه های سازمان فرهنگی  مغفول مانده است

مساجد در برنامه های سازمان فرهنگی مغفول مانده است

چرا در برنامه های سازمان فرهنگی توجه به مسائل ارزشی در حوزه های مختلف مانند ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، خانواده، جمعیت، حقوق شهروندی و ... کمتر دیده می شود؟

عضو شورای اسلامی شهر قزوین از عدم اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار در سطح محلات و مساجد شهر توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قزوین گلایه کرد.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency

علی فرمانی با انتقاد از عدم اجرای برنامه های فرهنگی موثر در محلات و مساجد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شورای ششم شهر قزوین پیگیر بود پایگاه بودن مساجد برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی است که متاسفانه این موضوع در برنامه های سازمان فرهنگی مغفول مانده است، در صورتیکه مساجد می توانند به عنوان پایگاه های فرهنگی در اجرای برنامه های این سازمان مورد توجه قرار گیرند.
 
وی در ادامه به طرح چند سوال در خصوص چرایی تاثیرگذاری پایین برنامه های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قزوین پرداخت و تصریح کرد: چرا میزان تولیدات محصولات با کیفیت فرهنگی و هنری کاهش پیدا کرده است؟ چرا در برنامه های این سازمان توجه به مسائل ارزشی در حوزه های مختلف مانند ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، خانواده، جمعیت، حقوق شهروندی و … کمتر دیده می شود؟ چرا برنامه های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری از کارایی لازم برخوردار نیست؟ 

فرمانی تصریح کرد: شاید به این دلیل است که برنامه های این سازمان مبتنی بر اجرای مشارکتی و جامعه محور نیست و به خروجی برنامه ها، فرایندها و پیامدها توجهی نمی شود، سیاست ها و برنامه ها مبتنی بر شواهد نیست و برنامه ها دارای نرخ پوشش پایین است و فراگیر و پایدار نیست.

 عضو شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: مدیران سازمان فرهنگی شهرداری قزوین توجه کنند اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر برخاسته از آرا و نظر مردم و منتخبین آنها هستند و بدیهی است که پاسخگویی به مطالبات و انتظارات آنها در حوزه های مختلف، به ویژه حوزه بنیادی و تاثیر گذار فرهنگی را مهم ترین برنامه و اولویت خود می دانند، چرا که معتقدند شهروندان صاحبان اصلی این شهر هستند و می توانند به عنوان مشاورینی قابل اعتماد، به یاری و مدد مدیریت شهری بیایند، پس لطفا مشارکت آنان را در برنامه های فرهنگی محله محور و مسجد محور نادیده نگیرید.

وی همچنین تاکید کرد: مدیران سازمان فرهنگی توجه کنند ما در هر جایگاهی که قرار داریم در موازنه سخت و حساس حق و تکلیف هستیم و در برابر حقوقی که از آن برخورداریم تکالیفی را نیز بر عهده داریم و می بایست به آن ها به درستی عمل کنیم.

فرمانی اضافه کرد: عدم استفاده بهینه و زیر بنایی از ظرفیت هنرمندان در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری نیز یکی دیگر از کم کاری هایی است که توسط شما آقایان مدعی فرهنگی صورت گرفته است.

این عضو شورا در پایان گفت: متاسفانه متولیان فرهنگی شهرداری قزوین برنامه جامع و کاربردی در راستای سیاست های کلی شورا ندارند.