۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 22535
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
  • ارسال توسط :
مسابقه دعاخوانی «مناجات با معبود» برگزار می‌شود
مسابقه دعاخوانی «مناجات با معبود» برگزار می‌شود

مسابقه دعاخوانی «مناجات با معبود» برگزار می‌شود

به نفرات برتر در این مسابقه به قید قرعه جوایز نقدی اهدا می‌گردد.

سرهنگ محمد کشاورز به “وقایع خبری ” گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج، سازمان بسیج رسانه استان قزوین اقدام به برگزاری مسابقه دعاخوانی با عنوان «مناجات با معبود» کرده است.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین ادامه داد: دعا یعنی با آفریننده مهربان و توانا سخن گفتن و در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. اولین دستاورد دعا و مخصوصاً دعاهایی که از معصوم (ع) رسیده باشد، این است که معرفت و بصیرت انسان را افزایش می‌دهد.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان فرمودند: این ارتباط شما با خداست و این روحیه دعا و تضرّعی ست که در نیروهای بسیجی ما وجود دارد. این، همان توسلات و توجهات شما به ائمه (علیهم السلام) و پیوند و رابطه‌ی معنوی ست که همه چیز را حفظ کرده است. این، یک خصوصیت است که در جاهای دیگر نیست، و باید آن را حفظ کنید.

سرهنگ کشاورز خاطرنشان کرد: در همین راستا، با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و لزوم ایجاد نشاط معنوی و توسعه و ترویج معارف دینی، در شرایط محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه شیوع بیماری کرونا، سازمان بسیج رسانه استان قزوین مسابقه آشنایی با ترجمه دعای ابوحمزه ثمالی را برگزار می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: دعای اَبوحَمزه ثُمالی دعایی از امام سجاد (ع) است که شامل صفات خداوند، اسم اعظم و همچنین دربردارنده مفاهیمی مانند دشواری‌های قبر و قیامت، سنگینی بار گناهان و لزوم اطاعت و پیروی از پیامبر اکرم (ص) وخاندان معصومش است. در این دعا راه‌های تضرع به درگاه خداوند، توبه و راه و رسم پرهیزگاری ترسیم شده است.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند مشخصات خود (نام و نام خانوادگی، تحصیلات، شماره ملی و آدرس) و پاسخ سوالات را به صورت یک عدد ۱۰ رقمی تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری از طریق سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۸۸۳۹ و یا شماره واتساپ ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ ارسال نمایند.