۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 8458
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
  • ارسال توسط :
مسئولان و خانواده‌ها زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند
مسئولان و خانواده‌ها زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند

مسئولان و خانواده‌ها زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند

همه می‌باید تلاش کنیم تا سیره و سنت اهل بیت (ع) را برای زندگی در پیش بگیریم

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار طلاب تازه ازدواج کرده حوزه علمیه استان قزوین گفت : زوجیت در قرآن بسیار مورد توجه قرار گرفته و خداوند به آن قسم یاد کرده است و فرموده همه موجودات عالم زوج آفریده شده‌اند.

مسئولان و خانواده‌ها زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند

وی ادامه داد: امام صادق (ع) مصداق زوجی که خداوند به آن قسم یاد کرده را امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند و همه می‌باید تلاش کنیم تا سیره و سنت اهل بیت (ع) را برای زندگی در پیش بگیریم تا با با آرمان الهی هماهنگ شویم.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا در قرآن تأکید کرده است حاکمان و بزرگان باید بنیان زندگی را برای جوانان فراهم آورند و در این راستا زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی کنند اما زوج‌ها نیز پس از ازدواج باید برای استقلال خود تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر حفظ حرمت پدران و مادران تأکید کرد و گفت: زوج‌های جوان پس از ازدواج نیز می‌باید حرمت پدر و مادر خود و همچنین پدر و مادر همسرشان را حفظ کرده و از نظر عاطفی آنها را مورد توجه قرار دهند.

وی بر حفظ اصالت ازدواج‌ها تأکید کرد و افزود: باید بزرگان و خانواده‌ها در امر ازدواج دخیل باشند چرا که تجربه‌ی آنها می‌تواند به کمک جوانان بیاید و بنیان ازدواج و خانواده را تقویت کند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه خداوند رزق و روزی همه موجودات را مقدر کرده است، اظهار کرد: باید در زندگی تلاش کنیم تا با ذکر و یاد خدا قلب‌های خود را به آرامش برسانیم و اگر با باور اینکه خدا رزق همه موجودات را مقدر کرده، به رسالت‌های طلبگی خود بپردازیم، برکت در زندگی‌مان جاری می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر وابستگی و توکلمان به خدا قطع نشود و همواره توکل به خدا را محور زندگی قرار دهیم، کارها به خوبی پیش رفته و مشکلات برطرف خواهد شد.