۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » شوراهای شهر و روستا
  • شناسه : 7307
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۳۲
  • ارسال توسط :
مرکز دارالقرآن الکریم شهر محمدیه افتتاح شد
مرکز دارالقرآن الکریم شهر محمدیه افتتاح شد

مرکز دارالقرآن الکریم شهر محمدیه افتتاح شد

این دارالقرآن با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری محمدیه در مدت ۵ سال ساخته شده است.

عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه محمدیه، مریم نخستین شهردار، اعضای شورای شهر، محمد نصیری سرپرست فرمانداری البرز مرکز دارالقرآن الکریم شهر محمدیه افتتاح شد.

سید رضا صالحی امیری در این مراسم گفت: از دیدن این دارآلقرآن زیبا احساس غرور کردم و بدون اغراق در سراسر کشور تاکنون دارالقرآنی به این زیبایی کمتر دیده ام و باید رسانه‌ها کمک کنند تا با اطلاع رسانی مناسب از این ظرفیت دینی بخوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: در استان قزوین نماینده ولی فقیه به عنوان مفسر قرآن یک شخصیت ارزشمند هستند و با استفاده از این فرصت باید از فضای قرآنی بخوبی استفاده کنید تا حق قرآن ادا شود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نقش امامان جمعه به عنوان پدران معنوی در استان‌ها مهم است تا بتوانید کارهای بزرگی را با حمایت منطقی عملیاتی کنید.صالحی امیری یادآور شد: شهردار محمدیه مانند یک شیرزن است که این کار بزرگ را در محدودیت‌های مالی اجرایی کرده و این موفقیت نشان می‌دهد با وحدت و وفاق می‌توان کارهای بزرگی را ممکن کرد.

وی بیان کرد: این فضاها همه سخت افزار است و باید از آن برای هدف متعالی دیگر که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است استفاده کنیم.

صالحی امیری افزود: هدف متعالی ما تحقق نظام قرآنی است و ایمان داریم که قرآن نور و منشأ نور و چشمه‌ای است که می‌تواند همه را سیراب کند.وی بیان کرد: اگر احساس تشنگی می‌کنید تنها با قرآن می‌توان آن را سیراب کرد اما باید دانست در جامعه‌ای که در آن تهمت و افترا رواج دارد، جامعه قرآنی نیست و جامعه‌ای که تقلب، رشوه، دوغ، طلاق، ایدز و اعتیاد در آن رواج دارد قرآنی نیست.

صالحی امیری گفت: این مکان مقدس مقدمه‌ای برای ساخت انسان‌های مؤمن است و شهر محمدیه می‌تواند الگوی دیگران باشد.

حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه محمدیه د این مراسم گفت: توجه به قرآن نجات بخش انسان هاست و با تمسک به آن می‌توان از سختی‌ها عبور کرد.وی بیان کرد: در شورای قبلی کلنگ این دارالقرآن به زمین زده شد و تا مرحله سفت کاری آن انجام شد و همه کمک کردند تا امروز شهر محمدیه از یک دارالقرآن ارزشمند برخوردار شود.

حجت الاسلام موسوی موینی یادآور شد: قرآن امانت بزرگ پیامبر اکرم (ص) است که باید تکریم شود و مراقب باشیم تا از این کتاب انسان ساز غافل نشویم و بدانیم حلال و حرام و محکمات متشابهات ما همه در قرآن است.

مریم نخستین ، شهردار قزوین هم در این مراسم گفت: اگر همبستگی بین شورا و شهردار نبود خدمت رسانی دچار رکود می‌شد و شاهد افتتاح این طرح مهم نبودیم و اعضای شورای شهر همواره تلاش می‌کنند تا مطالبات مردم ابه درستی پاسخ داده شود.

وی افزود: هر فصل چند افتتاح و کلنگ زنی در شهر محمدیه برنامه ریزی شده و با حمایت استاندار محترم، امام جمعه، همکاری شورا شاهد خدمت رسانی خوبی به مردم محمدیه و مهرگان هستیم.

شهردار قزوین بیان کرد: امروز ساختمان بزرگ دارالقرآن شهر محمدیه به همراه سالن آمفی تئاتر آن با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد که زمین آن توسط امام جمعه محمدیه اهدا شده و شهرداری آن را احداث کرد.

وی بیان کرد: قرارداد این دارالقرآن در سال ۹۳ منعقد شد و حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده بود و ما آن را تکمیل کردیم و برای آن بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد که یکی از بهترین سالن‌ها را دارد.

شهردار محمدیه یادآور شد: افتتاح چمن مصنوعی منطقه ۴ محمدیه و احداث کانال آبرسانی رودخانه غربی، ساختمان باسکول و بازپیرایی محلات مناطق ۳ و ۴ و ۵ از کارهای در دست اجراست.وی اظهار داشت: سال قبل روکش آسفالت نداشتیم اما امسال بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر محمدیه و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم در ناحیه شهری مهرگان برای آسفالت هزینه کرده ایم.

نخستین اضافه کرد: کلنگ زنی ساخت بوستان بانوان در ۱۶ هزار مترمربع مساحت از مطالبات بانوان است که در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر چند پروژه هم فعال شده که تا سال آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: ساخت پارک شهر با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پارک آماده افتتاح کوی کارمندان با ۱.۵ میلیارد تومان، کلنگ زنی ایستگاه آتش نشانی با دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، مجتمع تجاری با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در منطقه پنج و جدول کشی و نوسازی معابر از دیگر طرح‌های در دست اجراست.

شهردار محمدیه اظهارداشت: در ماه‌های آینده احداث میدان ورودی ناحیه شهری مهرگان، باند کندرو اتوبان با ۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود و بازپیرایی پارک گلبرگ و تمدن و مناسب سازی معابر از کارهای دیگر این شهرداری است.

دارالقرآن شهر محمدیه در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع در دو طبقه با ۱۲۰۰ متر زیربنا ساخته شده و دارای ۱۰ اتاق برای برگزاری کلاس‌های قرآنی و یک سالن آمفی تئاتر به ظرفیت ۲۱۴ نفر است.

این دارالقرآن با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری محمدیه در مدت ۵ سال ساخته شده است.