۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » ارتش » تهران » نیروهای مسلح
  • شناسه : 2162
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
  • ارسال توسط :
امروز هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد
امروز هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد

امروز هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد

با توان دفاعی و امنیتی رزمندگان، امروز در هیچ یک از مناطق مرزیمان دشمن جرات نفوذ ندارد

امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تبریک چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه گفت: از ابتدای انقلاب نماز عبادی – سیاسی جمعه پایه و اساس کشور بوده است همچنین سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد را تبریک می‌گویم، این علمیات از چند جهت دارای اهمیت بود این عملیات یکی از پرافتخارترین عملیات‌های کلاسیک و آخرین عملیات رزمی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بوده است این عملیات برگ زرینی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: عملیات مرصاد از جانب کسانی که خود را مدافع خلق می‌نامیدند و پشتیبان مردم می‌دانستند رقم خورد و بعد از پیروزی انقلاب این افراد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام به قیام مسلحانه کردند و بعد از فرار به کشور‌های دیگر و پناهندگی در کنار صدام به شهر‌های بی پناه ما که نظامی نبودند حمله کردند و زنان و کودکان و جوانانمان را به خاک و خون کشیدند.
امیر سرتیپ قربانی گفت: عملیات مرصاد به جهت پشتیبانی مردم از رزمندگان اسلام به خصوص به مردم کرمانشاه دارای اهمیت است.
فرمانده هوانیروز ارتش افزود: ۶ روز پس از قطعنامه ۵۹۸ رژیم بعث عراق چندین بار نقض آتش بس کرد و قرارداد‌های بین المللی را زیر پا گذاشت و قصد داشت از سمت جنوب کشور به شهر‌های خرمشهر و آبادان تجاوز کند که با سد آهنین رزمندگان اسلام برخورد کرد و تو دهنی خورد، دشمن وقتی از آنجا مایوس شد با حمایت استکبار جهانی و رژیم بعث عراق و منافقین از سمت غرب کشور به مرز‌های ایران اسلامی نفوذ کرد و از آنجا که منافقین با زبان فارسی صحبت می‌کردند و مجهز هم بودند تا قسمتی از مرز‌های غربی ورود کردند و بیمارستان اسلام آباد را به خاک و خون کشیدند و در ادامه به تنگه چهارزور رسیدند که در آنجا به کمین گاه رزمندگان اسلام گرفتار شدند و با عملیاتی که هوانیروز به فرماندهی شهید صیاد شیرازی انجام داد به خاک و خون کشیده شدند و قریب به دو هزار نفر از منافقین به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: هوانیرو با تیم‌های آتش و ۵۶ بالگرد توانست اولین راکت خود را به خودروی مهمات دشمن بزند و آن‌ها را زمین گیر کند در این عملیات مردم هم پشتیبانی کردند و سپاه و ارتش همه در کنار هم توسط هلیکوپتر‌های هوانیروز توانستند منافقین را به هلاکت برسانند در آنجا قریب به ۴۲۵ ساعت پرواز داشتیم و حدود ۳ هزار و ۳۸۰ نفر هلی بورد کردیم.
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: عملیات مرصاد عملیات بسیار با ارزشی بود که بعد از آن منافقین تا امروز نتوانستند کمر راست کنند.
امیر سرتیپ قربانی افزود: امروز ​رزمندگان اسلام موفق به سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا در خلیج فارس شده اند و رئیس جمهور ضعیف آمریکا در واکنش به این اتفاق از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کند که هواپیما را سرنگون نکرده است اقتدار نیرو‌های مسلح و جمهوری اسلامی به برکت وجود مقام معظم رهبری، ولی امر مسلمین در راس کل نیرو‌های مسلح است.

وی گفت: امروز اصل ولایت مداری در نیرو‌های مسلح ساری و جاری است امروز اقتدار ما در خلیج فارس و تنگه هرمز باعث خارج شدن دشمنانمان شده است آنانی که بعد از سرنگونی پهپاد جاسوسی ادعا‌هایی می‌کردند به زبونی افتادند و خار شدند و این نشان دهنده اقتدار نیرو‌های مسلح مان است.
فرمانده هوانیروز ارتش افزود: نیرو‌های مسلح در جایی که دشمن قرار دارد با قدرت وارد می‌شوند و در جایی که مردم نیازمند کمک باشند آماده جان دادن هستیم. ارتش، ​نیروی زمینی و هوانیروز طبق عهدی که با امام خود بسته بودند در زلزله کرمانشاه وارد عمل شدند، ما در زلزله کرمانشاه در نصف روز هزار و ۱۰۰ نفر را جابه جا کردیم وقتی هواپیما به کوه دنا برخورد کرد در کوتاه‌ترین زمان خود را به محل حادثه رساندیم و به مردم کمک کردیم.
امیر سرتیپ قربانی گفت: در سیل امسال طبق دستور مقام معظم رهبری قبل از مدیریت بحران وارد گلستان شدیم و کار بسیار عظیمی در استان‌های سیل زده انجام دادیم و کل هوانیروز در آماده باش بود، قریب به ۵۰ فروند هلی کوپتر در ۲۴ استان کشور به کمک مردم در سیل رفت، این کار بسیار بزرگی بود همه دیدند که در استان لرستان رزمندگان اسلام چگونه عمل کردند. وقتی وارد پل دختر شدیم همه راه‌ها بسته بود و تنها از طریق هلی کوپتر ۷۰۰ خانواده را جابه جا کردیم.
وی افزود: علاوه بر اقدامات مردم، نیرو‌های مسلح امروز در مسائل دفاعی و امنیتی مرز‌ها با تمام توان مشغول فعالیت هستند و خدا را شکر می‌کنیم که در هیچ جایی از مناطق مرزیمان دشمن جرات ورود ندارد. امروز رویکرد ارتش انقلابی مان چالاکی و چابکی است، نیروی زمینی محوری و میدان دار ما امروز هدف محور است و روحیه تهاجمی دارد نه اینکه به دنبال حمله به جایی باشیم، اما اگر کسی قصد حمله به ما را داشته باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن طومارش را خواهیم پیچید.

امیر سرتیب قربانی گفت: باید تاکید کنم در بحث اورژانس کشور قریب به دو هزار و ۲۰۰ ساعت پرواز در بحث خدمات رسانی داشتیم و توانستیم ۱۷ استان را پوشش دهیم این‌ها بخشی از اقدامات مردم یاری مان است. در بحران‌ها در کنار مردم هستیم و انجام وظیفه می‌کنیم در بخش دفاعی و امنیتی هم امروز هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد ما امروز توانایی بالایی در بحث آموزش، لجستیک، موشک‌های نقطه زن و موارد دیگر داریم.
فرمانده هوانیروز ارتش افزود: دشمنان ما فکر می‌کردند که اگر نباشند بالگرد‌های ما زمین گیر می‌شوند، اما حالا بعد از ۴۰ سال بالگردهایمان به دست توانمند مهندسین پرواز ساخته می‌شود و خلبان‌ها و افراد هوانیروز و نیرو‌های مسلح ناوگان عظیم بالگردی را هدایت می‌کنند واگر در مناطق مرزی احساس خطر کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن حاضر می‌شویم و با دشمن مقابله خواهیم کرد.