۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » سپاه » قزوین
  • شناسه : 13843
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
  • ارسال توسط :

سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی استان گفت: کشور ایران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و هم اکنون با تکیه بر این ظرفیت‌ها همانند قبل در برابر سلطه می‌ایستد.

وی افزود: با استفاده دقیق از ظرفیت‌ها می‌توان به گونه‌ای رفتار کرد که مردم فشار تحریم‌های نظام سلطه را احساس نکنند و بتوان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.   فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه کشور ایران در منطقه استراتژیک غرب آسیا قرار گرفته و شاهراه ترانزیتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران دهمین کشور معدنی دنیا محسوب می‌شود، اما برداشت ما یک دهم میزان برداشت دنیاست.

وی افزود: متأسفانه یا مواد معدنی وارد می‌کنیم یا مواد برداشت شده از معادن را به صورت خام به فروش می‌رسانیم.   سردار محمد با اشاره به اینکه علیرغم ظرفیت بسیار بالای کشور در زمینه تولید بذر‌های کشاورزی، اما اکثر بذر‌های کشور وارداتی است، تصریح کرد: ظرفیت تولید بذر کشاورزی در کشور کامل نشده است و همچنان کشور در وابستگی به سر می‌برد تا جایی که به نظر می‌رسد ما برای بیگانگان کارگری می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با تأکید بر اینکه مواد اولیه توسط کارگر و کشاورز ایرانی تولید می‌شود، اما سود آن به جیب خارجی‌ها می‌رود، گفت: این همان برده داری نوین است و مردم نه تنها رفاه بیشتر را حس نمی‌کنند بلکه سفره خود را کوچکتر می‌بینند.

وی افزود: در بودجه کشور، راه تعالی ترسیم نشده و نمی‌دانیم مسیر پیشرفت و بهره برداری از ظرفیت‌های عظیم کجاست.

سردار محمد خاطرنشان کرد: برخی از کشور‌های اروپایی مانند دانمارک، دامپروری را محور توسعه قرار داده اند و در کنار آن زنجیره تولید لبنیات، چرم و… را تکمیل کرده اند.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، وضعیت امروز کشور ناشی از هوشمندی نظام سلطه و کار نابلدی برخی از مدیران در بخش‌های مختلف کشور است.   سردار محمد گفت: در دهه چهارم انقلاب در نظر داریم برای عرصه اقتصادی کشور الگو آفرینی کنیم و اعتقاد داریم امروز جنگ ما با استکبار، جنگ اقتصادی است.

وی افزود: مسئولیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اجرای پروژه‌های کشور است، اما پروژه‌هایی هم وجود دارد که تمام کار آن برعهده قرارگاه است و ما مسئولیت تمام مشکلات آن را می‌پذیریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: در گوتوند یکی از بهترین سد‌های جهان ساخته شد که این سد بر اساس استاندارد‌های جهانی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این سد در سیلاب سال ۹۸ خوزستان توانست دبی آب را که در حدود ۵ هزار متر مکعب در ثانیه بود را کنترل کند و اگر این سد نبود کل شهر اهواز به زیر آب فرو می‌رفت.   به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، این قرارگاه تاکنون در حوزه تجاری سازی ورود نکرده است.

سردار محمد خاطرنشان کرد: سپاه در حوزه محرومیت زدایی تمرکز کرده است و قرارگاه نیز ماهیانه بخشی از کارکرد مالی خودش را در اختیار فرمانده سپاه قرار می‌دهد تا برای محرومیت زدایی استفاده شود.

وی افزود: از جمله خدمات قرارگاه می‌توان به اجرای بیش از ۱۵ هزار طرح فرهنگی و یا ساخت و ترمیم ۱۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و ساخت کتابخانه ها، فضا‌های بهداشتی و ورزشی اشاره کرد.