۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تهران » نظام سلامت
  • شناسه : 9200
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
  • ارسال توسط :
مردم فوت مبتلایان به کرونا را کتمان نکنند
مردم فوت مبتلایان به کرونا را کتمان نکنند

مردم فوت مبتلایان به کرونا را کتمان نکنند

برپایی مراسم‌های عروسی باعث به خطر افتادن جان مردم خواهد شد.

با هماهنگی دادستانی تهران، پزشکی قانونی و اعلام آمادگی سازمان بهشت زهرا (س) ‏، مشکل ناهماهنگی در دفن متوفیان ناشی از بیماری کرونا در تهران در حال برطرف شدن است.

زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران در حاشیه جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: البته حل این مشکل همکاری مردم را نیز می‌طلبد ما از مردم تقاضا داریم از کم اظهاری و کتمان مرگ بستگانشان خودداری کنند.
وی گفت: متأسفانه مواردی داشتیم که فرد پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان فوت کرده یا آزمایش بیماری کرونای فرد مثبت بوده و فوت کرده است، اما چون مسیر دفن این افراد با فوت شدگان عادی متفاوت است از اظهار آن ممانعت می‌کنند که این کار هم خطر بزرگی برای خودشان و هم برای جامعه دارد.
زالی از مردم تقاضا کرد با توجه به اینکه در شرایط خاصی بسر می‌بریم از برگزاری مراسم ختم و برگزاری جلسات مرتبط با آن جداً خودداری کنند.
وی تأکید کرد: افرادی که عزیزشان را از دست داده اند هزینه برگزاری این گونه مراسم را صرف کمک به تهیه اقلام بهداشتی کنند که ثواب دنیوی و اخروی بسیاری خواهد داشت.
رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران تصریح کرد: متأسفانه در شهر‌های حاشیه تهران شاهد برگزاری مراسم عروسی و تجمعات مختلف هستیم که با هماهنگی فرماندهی نیروی انتظامی از این پس با این افراد به شدت برخورد خواهد شد، چون برپایی اینگونه مراسم‌ها باعث به خطر افتادن جان مردم خواهد شد.