۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 11275
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
  • ارسال توسط :
مردم رعایت نکنند با موج دوم بیماری کرونا مواجه می شویم
مردم رعایت نکنند با موج دوم بیماری کرونا مواجه می شویم

مردم رعایت نکنند با موج دوم بیماری کرونا مواجه می شویم

همه رشته‌های ورزشی می‌تواند موجب انتقال ویروس شود

جلسه بررسی نحوه بازگشایی و فعالیت بازار سنتی و مجتمع‌های تجاری عصر یکشنبه در دفتر معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست منوچهر حبیبی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور قبادی؛ معاون امور اقتصادی استاندار و شفیعی؛ فرماندار شهرستان قزوین، نبیل، رئیس سازمان صمت و پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد نحوه فعالیت اصناف و رعایت پروتکل‌های لازم برای فعالیت بازار، پاساژها و مجتمع‌های تجاری تعیین شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهار داشت: در بازدیدی که به همراه مسئولان از بیمارستان‌های ولایت، رازی و بوعلی انجام شد روحیه کادر درمانی علیرغم سختی فراوان کار بسیار بالا بود که جای تقدیر دارد اما بهترین راه تشکر از این بزرگواران رعایت مسائل بهداشتی است که وضعیت را کنترل کنیم تا مراجعه به بیمارستانها بیشتر نشود.

نامدار تصریح کرد: از روز ۲۳ تا ۳۱ فروردین توسط همکاران بهداشت محیط ۷۳۸۹ مورد بازدید از واحدهای صنفی استان صورت گرفت که ۹۱ واحد متخلف تعطیل و پلمب شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در حوزه بهداشت حرفه‌ای هم بیش از ۵۴۲۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی و صنعتی انجام شد که در این بخش نیز ۱۱ واحد به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شدند.

نامدار با اشاره به برخی اتفاقاتی که می‌تواند روند بیماری را تشدید کند اظهار داشت: متأسفانه با تصمیمات عجولانه گاهی موجب تجمع ناخواسته مردم در مراکزی از شهر می‌شویم که این روند نگران کننده است مانند آنچه در خصوص توزیع سیم کارت‌ها رخ داد و مردم به دفاتر پیشخوان هجوم بردند که جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: همچنین ازدحام جمعیت برای دریافت کد کارگزاری بورس مشکل دیگری است که می‌تواند زحمات انجام شده در کنترل بیماری کرونا را هدر داده و ما را با موج بعدی انتشار ویروس کرونا مواجه کند.

وی گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، واحدهای صنعتی با ۲۰ نفر کارگر هم فعال شده اند و برای سایر واحدها هم باید نکات بهداشتی رعایت شود.

نامدار بیان کرد: در اجرای بند ۱۵ مصوبات ستاد استانی برای بازگشایی و فعالیت دوباره بازار و پاساژها و واحدهای عرضه مواد غذایی سه شرط تعیین شده که یکی از آنها جمع آوری میز و صندلی‌های داخل رستوران‌ها و غذاخوری‌ها است تا فقط غذای بیرون بر توزیع کنند اما متأسفانه برخی رسته‌ها مانند کبابی و جگرکی‌ها در محل پذیرایی هم می‌کنند که این کار باید متوقف شود.

وی یادآور شد: خط قرمز ستاد کشوری مقابله با ویروس کرونا تجمع نکردن در مراکز غذا خوری و رستوران‌ها و هر صنف دیگر است و انتظار داریم با همکاری نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و بهداشت محیط برای تشدید بازرسی و نظارت‌ها و پیشگیری از گسترش انتشار ویروس کرونا با جدیت بیشتری وارد کار شد.

نامدار با اعلام تعطیل بودن آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و سالن‌های ورزشی هم اظهار داشت: از نگاه ما همه رشته‌های ورزشی می‌تواند موجب انتقال ویروس شود اما برخی رشته‌ها مانند اسکی، بولینگ، تیر و کمان، دارت، دوچرخه سواری، قایق سواری، موتورسواری، بر اساس اعلام مسئولان ورزشی می‌تواند پس از بررسی کارشناسی و بهداشتی در صورتی که خطر کمتری داشته باشد در دستور بازگشایی و فعالیت مجدد قرار گیرد که باید ستاد آن را تصویب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: ویروس کرونا در آب استخر بسیار فعال‌تر و سریع‌تر گسترش می‌یابد لذا همچنان فعالیت استخرها ممنوع است و رشته‌های توپی هم پر خطر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت مساجد، اماکن مذهبی، برگزاری نمازهای جماعت و هر گونه تجمع در مناسبت‌ها بر اساس تصمیم ستاد کشوری تا ۱۵ اردیبهشت همچنان ممنوع است.

وی اضافه کرد: فعالیت آموزشگاه‌های هنری و علمی و هتل‌ها و میهمان پذیرها همچنان ممنوع است و این واحدها نیز مجاز به بازگشایی نیستند اما گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت آنها دریافت شده که باید با آن برخورد شود.

نامدار گفت: خوشبختانه با همکاری همه مسئولان استانی می‌توان با افتخار گفت تصمیماتی که در خصوص پروتکل‌های بهداشتی در جلسات استانی قزوین گرفته شده بسیار تأثیرگذار و کارشناسی بوده به طوری که پس از ما در کشور نیز عملیاتی شده و امیدواریم با همین رویکرد بتوانیم وضعیت بیماری کرونا در استان را کنترل کنیم.