۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 36088
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
  • ارسال توسط :
مردم به شادی و نشاط نیاز دارند
مردم به شادی و نشاط نیاز دارند

مردم به شادی و نشاط نیاز دارند

دکتر صباغی ، شهردار قزوین: به زودی کلنگ پارک ۱۸ هکتاری خانواده به زمین زده می شود .

در خجسته سالروز میلاد پر خیر و برکت امام هشتم شیعیان جهان ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دهه مبارک کرامت و با حضور دکتر کبری علیخانی ؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ،تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی شهر قزوین ، دکتر مهدی صباغی ، شهردار قزوین ، مدیران و معاونین شهردار و جمعی از مسوولین استانی و جمعی از مادران و دختران شهر قزوین بوستان مادر و کودک افتتاح شد.

امروز خرسندیم بزرگترین بوستان قزوین را در جنوبی ترین نقطه شهری قزوین افتتاح می کنیم . مکانی امن و توام با آرامش برای تفریح ، استراحت و ورزش بانوان بزرگوار که با همدلی مدیران شهری ایجاد شده است.

دکتر مهدی صباغی با بیان مطلب فوق درمراسم افتتاح بوستان «مادر و کودک» افزود: رویکرد ما توجه به جنوب شهر است تا با توزیع عادلانه امکانات بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم. مردم باصفا و صبور جنوب شهر قزوین در گذشته با صبوری کامل مشکلات را تحمل کردند و ما رسالت داریم با توزیع مناسب امکانات زمینه برخورداری همگان را از خدمات شهری مهیا کنیم.

وی یادآور شد : بوستان مادر و کودک با ۵۵ میلیارد تومان عوارض مردم ساخته شده و امیدواریم بتواند بوستان مادر وکودک رضایت مردم منطقه جنوب شهر را جلب کند.

وی به عموم مردم شهر قزوین مژده مسرت بخشی را داد و گفت : به زودی کلنگ پارک ۱۸ هکتاری خانواده به زمین زده می شود و در مینودر هم سه هکتار دیگر به بوستان های ما اضافه خواهدشد و بوستان بانوان را هم توسعه خواهیم داد تا بانوان شهر عزیز ما براحتی تفریح کنند.

دکتر صباغی در ادامه بیان کرد: مردم به شادی و نشاط نیاز دارند و باید محیط های سالم و مفرحی داشته باشند پس باید بوستان ها و تفرج گاههای شهرما قزوین، زیاد شود.

شهردار قزوین سپس افزود: بزودی بزرگ ترین گردهمایی مردمی را در عید غدیر و در کنار افتتاح ابرپروژه شهری جشن خواهیم گرفت.

وی ضمن اعلام این موضوع که شهرداری قزوین تاپایان سال پروژه های عمرانی بسیاری را افتتاح خواهد کرد ، افزود: در ولادت امیرمومنان بزرگترین جشن را با یک افتتاح عمرانی برگزار خواهیم کرد و با بهره برداری از کمربند سبز عموم شهروندان و حتی مسافران شهرما می توانند در کمتر از ۱۲ دقیقه از شمال به جنوب شهر قزوین تردد کنند و مشکل ترافیک این محدوده حل خواهد شد.

شهردار قزوین در بخش دیگری از سخنانش از احداث استخر در جنوب شهر قزوین، ساخت و تکمیل تالار شهر برای اجرای برنامه‌های هنری مانند نمایش در دست اجراست که می‌تواند خبر خوبی برای هنرمندان باشد.

دکتر مهدی صباغی ، شهردار قزوین در پایان با قدردانی از حمایت های همه جانبه شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: نباید دنبال اختلاف باشیم و با وحدت دنبال کار مردم برویم و هرجا اختلاف باشد مردم آسیب می بینند.

مهندس تقوی: موقعیت جغرافیایی بوستان بانوان بسیار ویژه است

مهری السادات تقوی هم در مراسم افتتاح بوستان بانوان مادر و کودک اظهارداشت: بسیار خوشحالیم که این بوستان بزرگ را در جنوب شهر قزوین افتتاح کردیم و بانوان نجیب این منطقه می توانند از خدمات تفریحی شهرداری برخوردار شوند.

وی بیان کرد: این بوستان بیش از ۴ هکتار وسعت دارد البته در گذشته کاربری های محدودی داشت که با کمک سمن ها قرار شد فضاهایی سرپوشیده بیشتری برای آن تعریف شود تا بتوان زمینه استفاده های بهتری برای مراجعان را مهیا کرد لذا تغییراتی داده شد.

تقوی یادآورشد: با همکاری معاونت عمرانی و مدیرکل بانوان استانداری و با همت شهردار قزوین کارها سرعت گرفت و در میلاد خجسته امام رضا(ع) این بوستان بزرگ به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی بوستان بانوان بسیار ویژه است و با همدلی شورا و شهرداری امیدواریم بتوانیم کارها با شتاب جلو ببریم.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: افتخار می کنیم در شورای شهر مطالبات و درخواست بانوان را دنبال کنیم تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

بوستان« مادرو کودک » ؛ یکی از استاندارد ترین بوستان ها

سید محمد علمی ، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین نیز درحاشیه افتتاح بوستان« مادرو کودک » با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)،گفت : طراحی بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری، بهبود ورزش همگانی بانوان، افزایش سرانه ورزشی بانوان، ایجاد سالن ورزشی در بوستان به جهت بالا بردن فضای قابل دسترس مخصوص بانوان برای ورزش های تخصصی و بهبود تندرستی و نشاط در بانوان صورت گرفته است.

وی به خبرنگاران گفت: تنها منطقه ای از شهر قزوین که در آن بوستان بانوان وجود نداشت، منطقه یک شهرداری بود و ضرورت وجود چنین فضایی احساس می شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در پایان با اشاره به وجود ساختمان ها و فضاهای مختلف در بوستان مادر و کودک، گفت: ساختمان ورزشی، ساختمان اداری، ساختمان کوشک، چایخانه و سرویس های بهداشتی از جمله ابنیه موجود در بوستان بانوان است. همچنین فضاهای متنوعی مانند زمین های بازی کودکان، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، میدانچه سلامت، آمفی تئاتر روباز و مسیر نمایشگاهی در پارک احداث شده است که این پارک را به یکی از استاندارد ترین بوستان ها تبدیل کرده است.

نگاهی به بوستان مادرو کودک

بوستان بانوان و مادر و کودک قزوین با ۴.۳ هکتار مساحت با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و دارای ایستگاه دوچرخه سواری، رینگ پیاده روی، اتاق مادر و کودک، سالن تخصصی ورزش های هوازی و سالن بدن سازی، زمین های بازی کودکان، زمین های ورزشی بدمینتون، والیبال، فضاسازی آموزشی، امفی تئاتر روباز برای برگزاری نمایش و آلاچیق های تفریحی و پارکینگ خودرو است.

این بوستان همچنین دارای چندین ساختمان اداری، ورزشی، کوشک، ساختمان های ورودی، انبار و استراحت کارگری، سرویس های بهداشتی، چایخانه، مسیر نمایشگاهی و ۴۴۲ متر زمین بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، میدانچه سلامت و آب نماست.

با ساخت این بوستان ضمن افزایش سرانه فضای سبز و تقسیم عادلانه امکانات در سطح شهر زمینه افزایش زیرساختها در محلات کمتر توسعه یافته فراهم شده است.