۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » جامعه » سیاست » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 36756
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
  • ارسال توسط :
مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند
مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند

مردم از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند

برخی مدیران استان که کفایت لازم را ندارند باید برکنار شوند .

تغییرات صورت گرفته در لایحه عفاف و حجاب راضی کننده نیست

چهارمین نشست خبری دکتر فاطمه محمد بیگی ، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور خبرنگاران رسانه های استان قزوین در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد .

وی در این نشست خبری که پیش از دو ساعت به طول کشید ، به سوال های خبرنگاران پاسخ داد و افزود: هر کس می‌خواهد در این عرصه فعالیت کند در یک اتاق کاملاً شفاف و شیشه‌ای قرار دارد. خیلی از اتفاقات که در جلسات غیر علنی و پشت پرده‌ها واقع می‌شود اخبارش خیلی زودتر به بیرون درز پیدا می‌کند و نمایندگان باید پاسخگوی تمام افکار عمومی باشند. امروز نماینده‌ها هم برنامه دارند و هم کارنامه. کارنامه ما جلوی چشم شما است و می‌توانید به درستی آن‌ها را منتشر کنید، با قلم می‌شود ذهن‌ها و قلب‌ها را تسخیر کرده یا مردم را از خود دور کرد، می‌توان کودتا یا صلح داشت، می‌توان جنگ روایت‌ها و آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.

دکتر محمد بیگی درباره استیضاح وحیدی ، وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به انتخابات پیش‌ رو و اهمیت سلامت و صحت انتخابات، طرح استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست و از این رو شخصاً با استیضاح وزیر مخالف هستم ضمن این که به نامه معاون وزیر کشور در رابطه با تعامل استانداران با نمایندگان انتقاد جدی داریم و نباید با چنین اقداماتی کشور را درگیر حاشیه کرد.

این نماینده مجلس با بیان این که خودرو شاسی بلندی را دریافت نکرده ام ؛ درباره مافیای خودرو در کشور نیز به خبرنگاران گفت : مافیای خودرو وجود دارد و با قدرت و قوت کار می‌کنند، اما همیشه با آن مبارزه کردیم که از آرای ما مشخص است .

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اعلام این که در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا خواهم شد ؛ درباره رابطه با شورای ائتلاف گفت: شورای ائتلاف در خودش تغییراتی حاصل کرده و درحال بروزرسانی و تغییر سازو کار است، باید ببینیم ساز و کارشان به چه شکل خواهد بود. اما در جلسات آنان هم در داخل استان و هم در تهران شرکت می کنم .

دکتر محمد بیگی درباره رابطه خود با مدیر عالی استان گفت: با استاندار ارتباط خوب و سازنده‌ای داریم و جلسات خوبی برگزار می‌شود که نتایج خوبی هم از آن استخراج شده اما باید صراحتا اعلام کنم که برخی مدیران استان که کفایت لازم را ندارند باید برکنار شوند .

دکتر محمد بیگی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب نه تنها طبقه بندی برای افراد در نظر گرفته نشده بلکه بخش اعظم این لایحه سلبی است و ابزارهای ایجابی در آن در نظر گرفته نشده است. این لایحه از سوی دولت ارسال شده اما علی رغم اینکه یک بار خواهان اصلاحات در آن بودیم اما متأسفانه تغییرات صورت گرفته در آن راضی کننده نیست و باید بپذیریم آوار لایحه‌ای که به دولت مرتبط است بر سر مجلس خراب شد.اگر برای بار دوم این لایحه را پذیرفتیم به خاطر اصلاحات نبوده چرا که اصلاحات خوبی در لایحه صورت نگرفته و لایحه بسیار ضعیف و تک بعدی است و نقش مردم، محله، آمران به معروف، مسجد، بسیاری از تشکل‌ها، هیئت‌های مذهبی، بسیج و خیلی از ارگان‌ها در آن لحاظ نشده و این لایحه بیشتر نگاه سلبی دارد، از سویی مهندسی فرهنگی و مخاطب شناسی و به ویژه دسته‌بندی مخاطبان، قالب های جهاد تبیین، کار رسانه ای، هنری و آموزشی در آن مد نظر قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس درپایان درباره آغاز به کار دانشکده دارو سازی در قزوین هم گفت: روند راه اندازی این دانشکده پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم بزودی کار جذب دانشجویان خارجی را آغاز کند. وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تنها درصورتی با راه اندازی این دانشکده موافقت کرد که دانشجویان خارجی را جذب و پذیرش نماید و امیدواریم از این محل ارزآوری مناسبی صورت پذیرد.