۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 21427
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
  • ارسال توسط :
مردان و زنان تقریباً  به نسبت برابری به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند
مردان و زنان تقریباً  به نسبت برابری به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند

مردان و زنان تقریباً به نسبت برابری به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند

احتمال بدحال شدن و فوت مردان بر اثر کرونا بیش از زنان است.

وقایع خبری :رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: مردان و زنان تقریباً به نسبت برابری به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، اما احتمال بدحال شدن و فوت مردان بر اثر کرونا بیش از زنان است.

دکتر عباس بصیری، رئیس انجمن اورولوژی ایران  اظهار کرد: انسان بین ۲۰ تا ۲۵ هزار ژن دارد؛ این ۲۵ هزار ژن مسئولیت تعیین ویژگی افراد را بر عهده دارند؛ تفاوت در برخی بیماری‌ها به دلیل تفاوت در ژنتیک مردان و زنان است. برخی دیگر از بیماری‌ها به دلیل تفاوت در هورمون‌هاست، مردان تستوسترون بیشتری دارند بنابراین برخی ساختار‌های مردان باعث می‌شود بیشتر در معرض برخی آسیب‌ها باشند.
  او  افزود: امید به زندگی در مردان ۷۴ سال و در زنان ۷۶ سال است؛ از این نظر بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ایران در رتبه ۶۴ جهان قرار دارد. البته امید به زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مرگ ‌و میر بین ۳۰ تا ۶۰ سالگی در زنان ۱۱.۳ در هزار نفر و در مردان ۲۱.۳ در هر هزار نفر است.

دکتر بصیری با بیان اینکه شیوع برخی بیماری‌ها در مردان بیشتر است، گفت: سرطان کولون در مردان ۳۵ درصد بیش از زنان است همچنین چاقی در مردان ۲۱ درصد و در زنان ۲۴ درصد است، ولی سرعت رشد آن در مردان ۵۰ درصد بیشتر است؛ بیماری‌های غیرواگیر در مردان ایرانی ۲۶ درصد و در زنان ۲۳ درصد است. آقایان به دلیل مشکلات شغلی و حضور در محیط‌های آلوده‌تر بیشتر دچار مشکلاتی نظر آسم می‌شوند.

او گفت: مردان و زنان تقریباً به نسبت برابری به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، اما احتمال بدحال شدن و فوت مردان بر اثر کرونا بیش از زنان است. بر اساس تحقیقات انجام شده در بیمارستان بقیه‌الله (عج) حدوداً دو برابر بیش از زنان در معرض فوت بر اثر کرونا هستند؛ دفاع ایمنی زنان بیش از مردان است به همین دلیل بیش از مردان در برابر کرونا مقاوم هستند.