۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29343
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
  • ارسال توسط :
مرخصی سارقان زندانی در ایام نوروز لغو شد
مرخصی سارقان زندانی در ایام نوروز لغو شد
به منظور پیشگیری از سرقت منازل، اماکن عمومی و دولتی در ایام نوروز،

مرخصی سارقان زندانی در ایام نوروز لغو شد

برپایی مراسم چهارشنبه سوری در شرایط حساس کرونایی به مصلحت شهروندان نیست و نافی سلامت عمومی است

محمد قاسمی ، دادستان عمومی قزوین در سومین نشست کمیسیون جرائم خاص استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد ؛گفت: : کنترل، نظارت و ساماندهی خریداران ضایعات در پیشگیری از وقوع سرقت موثر است، زیرا تا زمانی که برای اموال مسروقه خریداری نباشد، سارقان نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود: البته طرح این موضوع به این معنا نیست که همه افراد فعال در این صنف متخلف و مجرم هستند، اما به دلیل ناآگاهی از مسروقه بودن اموال اقدام به خرید آنها می کنند.

این مقام مسوول دستگاه قضایی تصریح کرد: همچنان برای فعالیت این صنف متولی خاصی تعیین نشده و این موضوع نیازمند قوانین و مقررات لازم است و در صورت محقق شدن این امر، این صنف نیز در چارچوب ضوابط ویژه فعالیت خواهد کرد و برای حل این مشکل باید به صورت کلان تصمیم‌گیری شود.

وی یادآورشد: شناسنامه دار شدن این شغل و اختصاص یک زمین واحد برای تجمیع راهکار اصلی است، چرا که پراکندگی نظارت‌ها را تضعیف می‌کند، بنابراین اختصاص یک سایت واحد نظارت را هم تسهیل می‌کند.

دادستان قزوین در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: متاسفانه مراسم چهارشنبه آخر سال به دلیل فرهنگ ‌سازی نشدن صحیح، بی توجهی به هشدارها، رعایت نکردن موارد ایمنی از سوی برخی از افراد، 

غفلت و هیجان لحظه‌ای به خصوص در بین نوجوانان و جوانان همه ساله شیرینی نوروز را به کام برخی از خانواده ها تلخ می کند و گاهی افرادی جان خود را به دلیل همین بی توجهی ها از دست می دهند و‌ یا دچار صدمات بدنی شدید و جبران ناپذیر می شوند.

قاسمی اظهارداشت: برپایی مراسم چهارشنبه سوری در شرایط حساس کرونایی به مصلحت شهروندان نیست و نافی سلامت عمومی است و می تواند موجب ابتلاء بسیاری از افراد به ویروس کرونا را فراهم کند لذا انتظار داریم شهروندان با مسئولیت پذیری اجتماعی و جلوگیری از برپایی مراسم غیرضرور، مانع گسترش این بیماری شوند.

دادستان قزوین گفت: در صورت بی توجهی به هشدارها با متخلفان و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع و بازدارنده می شود و دستگاه قضایی با افرادی که به تذکر و هشدارها توجه نکرده و اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخر سال کنند و آرامش و امنیت جامعه را خدشه‌دار و سلامت عمومی را با قانون شکنی به مخاطره بیندازند، بدون اغماض برخورد خواهد کرد و افراد متخلف در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.

قاسمی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از سرقت منازل، اماکن عمومی و دولتی در ایام نوروز، مرخصی سارقان زندانی لغو شده و با تمهیدات انخاذ شده و حضور شهروندان در منازل و همچنین کاهش مسافرت های نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا، می توانیم شاهد کاهش سرقت در ایام تعطیلات باشیم.

وی اظهارداشت: ضروری است شهروندان موارد ایمنی را رعایت کرده و هشدارها را جدی بگیرند و دستگاه های دولتی نیز نسبت به تامین امنیت و حفاظت از اماکن خود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا تعطیلات نوروزی در امنیت، آسایش و آرامش کامل سپری شود.