۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » بازار » نظام سلامت
  • شناسه : 5401
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
  • ارسال توسط :
مراکز توزیع ، عرضه و طبخ فراورده های دام زیر ذره بین می روند
مراکز توزیع ، عرضه و طبخ فراورده های دام زیر ذره بین می روند

مراکز توزیع ، عرضه و طبخ فراورده های دام زیر ذره بین می روند

شهروندان با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب محل تهیه غذا اقدام نمایند.

نظارتهای دامپزشکی و علوم پزشکی قزوین بر مراکز توزیع، طبخ و عرضه فرآورده های دامی بصورت مشترک انجام می شود

وقایع خبری : پیرو تفاهم نامه سازمان دامپزشکی کشور و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ایجاد هماهنگی، همکاری و مشارکت در تدوین و اجرای بهینه ضوابط بهداشتی در مراکز توزیع، عرضه و طبخ فرآورده های دامی و صنایع وابسته اولین جلسه استانی با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از کارشناسان هردو مجموعه برگزار شد.

در این جلسه دکتر حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر تعامل سازنده اداره کل دامپزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بر ضرورت افزایش کیفیت دوره های آموزشی بهداشتی و لزوم دخیل شدن اصناف در ارتقاء سطح بهداشت واحدهای عرضه تاکید کرد.

دکتر زینالی با اشاره به توان اجرایی دامپزشکی و علوم پزشکی در نظارت های بهداشتی مراکز عرضه، توزیع و فرآوری مواد غذایی و انجام بازدیدهای مشترک افزود:  طرح پیشنهادی اداره دامپزشکی قزوین در زمینه درجه بندی رستوران های داخل و خارج شهر بر اساس معیار های بهداشتی می تواند سبب افزایش کیفیت بهداشتی در رستوران ها شده و شهروندان نیز با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب محل تهیه غذا اقدام نمایند.

در این دیدار دکتر حمید رضا نجاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز ضمن استقبال از تفاهم نامه انجام شده، ابراز امیدواری کرد نظرات کارشناسان دامپزشکی در تهیه چک لیست های نظارتی معاونت بهداشتی اعمال شده و در زمینه آموزش نیز جهت واحدهای دخیل در عرضه و فرآوری فرآورده های خام دامی از کارشناسان دامپزشکی استفاده شود.

در خاتمه کارشناسان حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در زمینه موارد مختلف بیان نمودند و مقرر گردید جلسات در سطح کارشناسی به صورت مداوم برگزار گردد.