۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 33952
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
  • ارسال توسط :
مراسم رونمایی کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان برگزار شد
مراسم رونمایی کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان برگزار شد

مراسم رونمایی کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان برگزار شد

انقلاب اسلامی یک میدان فکری ایجاد کرده که هر کسی در آن قرار بگیرد فکر و فهمش افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان گفت: انسان‌های بزرگی از منظومه هویتی برخاسته و آثار بزرگی را در این خاک و بوم رقم زده‌اند. انسان‌های بزرگی در این جامعه رشد یافته‌اند به گونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند پرورش افراد در این مکتب و انقلاب فتح الفتوح بوده است.

مراسم رونمایی کتاب «اسطوره حاج قاسم» برگزار شد


محمد قمی افزود: مردم ایران هویت ایرانی اسلامی را در تجلیات متعالی حاج قاسم می‌توانستند ببینند و با ایرانی بودن، معنویات و آرمان‌های او ارتباط برقرار کرده بودند. او در همین زمین زندگی و با مردم می‌کرد، برای آنان مبارزه کرد. خلوص را باور کرده بود، برای همین بود وقتی شهید شد مردم آنچنان در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند.
وی با اشاره به کتاب اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان اظهار داشت: اصل ماجرا عنوان خوبی است که حاج قاسم هویت ملی ایرانیان است و این امتداد دارد. به گونه‌ای که شاهد افراد متعالی‌تر و مترقی‌تر باشیم.
موسی نجفی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم گفت: یکی از کار‌های خوبی که یک محقق باید انجام دهد شهامت تحقیقی است. حرف اصلی این کتاب اینجا است که می‌گوید حاج قاسم ارائه دهنده یک سبک حیات یا تمدن جدید نیست. از این لحاظ به نظر می‌رسد به کار بردن مکتب حاج قاسم درست نمی‌باشد؛ این یک شهامت است که نویسنده به آن اشاره کرده است.
نجفی افزود: هیچ محققی بی طرف نیست، اما هنگام نگارش باید بی طرفی را رعایت کند؛ وقتی درباره یک شخصیت غلو می‌شود این لطف نیست بلکه ممکن است به ضرر آن شخص تمام شود چرا که گذر زمان غلو و تحریفات را نابود می‌کند و غلوی که افراد انجام می‌دهند در طول سالیان بعد آشکار می‌شود.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه تقریر خوبی از نظریات در این کتاب صورت گرفته است، گفت: حاج قاسم نماد ایران و جمهوری اسلامی است ایشان اسطوره زمان و اعتلای نظام سیاسی بزرگ است.
 حجت الاسلام رهدار هم در سخانی گفت : انقلاب اسلامی یک میدان فکری ایجاد کرده که هر کسی در آن قرار بگیرد فکر و فهمش افزایش پیدا می‌کند.
این محقق و پژوهشگر افزود: انقلاب اسلامی مکانش بالاست و هر کسی در این مکان قرار گیرد افق دیدش بالا می‌رود و نویسنده وقتی در این مکان قرار گرفته می‌تواند اثر فاخری تولید کند.
رهدار افزود: کتاب «اسطوره حاج قاسم» در شهید سلیمانی مانده است. ایشان مرد بزرگ و اسطوره‌ای است. این هویت یک صیروریتی دارد که هیچ وقت متوقف نمی‌شود. از نویسنده انتظار می‌رفت وقتی روی منطق انقلاب اسلامی ایستاده از شهید سلیمانی دعوت به عبور کند.
این محقق و پژوهشگرتصریح کرد: نویسنده در این کتاب خوب پیش رفته، اما به نظر می‌رسد باید یک فلش برای آینده نیز می‌گذاشت این همان مهندسی هویت است.