۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 3510
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۵۵
  • ارسال توسط :
مذاکره مجدد با استکبار جهانی دیوانگی است
مذاکره مجدد با استکبار جهانی دیوانگی است

مذاکره مجدد با استکبار جهانی دیوانگی است

کسانی که می خواهند دوباره با استکبار حامی تروریست ها مذاکره کنند یا جاهل یا خائن هستند

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد گفت : همه انسانها در خسران هستند مگر کسانی که  دنبال حق بروند و از این مسیر منحرف نشوند.

وی با اشاره به حلول ماه محرم الحرام بیان کرد: این ماه از بهترین مناسبتهاست تا ضمن عزاداری در سوگ سالار شهیدان با فلسفه قیام حضرت بیشتر آشنا شده و در تداوم راه سالار شهیدان حرکت کنیم.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ستمگر و مبارزه با ظالمان زمان بود و امروز هم ما شیعیان باید از این حماسه درس بگیریم و در برابر ستمگران کوتاه نیاییم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: مبارزه با یزید نوعی امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز هم این حوادث به گونه ای دیگر متبلور شده و اگر در برابر استکبار جهانی بایستییم یعنی نهی از منکر کرده ایم و همراهی با استکبار یعنی با یزیدیان سازش شده است.

وی گفت: کار اصلی امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و کشف حقیقت و مبارزه با ستمگران زمان بود و در عصر کنونی هم مسلمانان وظیفه دارند به سرنوشت مظلومان اهمیت دهند و در هر شرایطی با ظلم و ستم بجنگند و زیر بار ظلم و ستم و حرف زور نروند.

عابدینی اضافه کرد: باید مراقب باشیم و امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم و در برابر هر گونه خلاف، غارت بیت المال، فساد و ایجاد فاصله طبقاتی بایستیم و مبارزه کنیم. 

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: امروز هم عده ای دنبال دنیا طلبی و مذاکره و رفاه طلبی هستند و در برابر ضایع شدن حق دیگران سکوت می کنند.

وی بیان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر باید ابراز نگرانی کنیم چرا باید در نظام اسلامی یک عده گشنه باشند و یک عده از سیری ندانند چه کنند و ما وظیفه داریم در حمایت از محرومان و ستمدیدگان بیش از گذشته کوشا باشیم. هر کس امر به معروف و نهی از منکر را حفظ کرده و به آن عمل کند نزد خدا عزیز می شود به طوری که ملت ایران در پیروی از رهبر و امام به صحنه آمدند و عزیز شدند و شیخ زکزاکی به دلیل نهی از منکر شخصیت تاثیرگذار و بزرگی شده است.

امام جمعه قزوین در ادامه به روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد و یادآورشد: سردمداران تروریسم دولتی که داعش را به جان مسلمانان انداختند با چهره دروغین و گرفتن ژست های حقوق بشری خود را مخالف ترور و کشتار معرفی می کنند اما ایجاد کننده و حامی داعش و تروریست ها هستند. کسانی که می خواهند دوباره با  استکبار حامی تروریست ها مذاکره کنند یا جاهل یا خائن هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: کسانی که همچنان چشم به خارج دارند و می خواهند علیرغم این همه بد عهدی دوباره با آنها مذاکره کنند اگر این کار خیانت نباشد حتما دیوانگی است.

خطیب جمعه قزوین به حادثه دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ هم اشاره کرد و گفت: شهید رجایی در یک خانه فقیرانه می زیست و از تشریفات به دور بود که شاید در عصر کنونی هیچ رئیس جمهوری اینگونه نباشد اما مدیران باید از این شهید والامقام الگو بگیرند و رفتار مدیریتی خود را اصلاح کنند.

وی اضافه کرد: دولت کریمه باید انسان «کرمنا بنی ادم» را تربیت می کند و شخصیتی مانند شهید رجایی دنبال تحقق و بسترسازی دولت کریمه بود و امروز هم آرزوی ما این است که شیعه دولت کریمه داشته باشد و امیدواریم با ظهور حضرت این آرزو برآورده شود.