۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 12949
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
  • ارسال توسط :
مدیر ۴ تالار پذیرایی در قزوین به علت تخلف کرونایی بازداشت شدند
مدیر ۴ تالار پذیرایی در قزوین به علت تخلف کرونایی بازداشت شدند

مدیر ۴ تالار پذیرایی در قزوین به علت تخلف کرونایی بازداشت شدند

هرگونه جشن و تجمع در معابر و پارک‌ها ممنوع است .

وقایع خبری: جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: چهار مدیر تالار پذیرایی در این استان به دلیل تخلف بهداشتی، نداشتن مجوز فعالیت در ایام کرونا و ازدحام جمعیت بازداشت شدند.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: برخورد دستگاه قضائی با مدیران تالارهای پذیرایی یکی از اقدامات مناسب در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بود که امیدواریم این اهتمام همچنان ادامه یابد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی استان قزوین باید تالارها و صنوف متخلف را پلمب کرده و سریعاً به مردم اطلاع رسانی کنند، مردم باید بدانند که در خصوص تهدید علیه سلامتی مردم جای هیچ اغماضی وجود ندارد و برخوردها قاطعانه است.

حبیبی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی نباید مانند بازارها و اماکن تجاری رهاسازی شوند و اگر یک نفر در این مراسم آلوده باشد، می‌تواند ۵۰ نفر را آلوده کند، بنابراین تالارهای پذیرایی دارای مجوز در مناطق سفید و زرد از روز شنبه هفتم تیرماه باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

این مسؤول تاکید کرد: متأسفانه وقتی در باغ تالارها و اماکن غیررسمی با ازدحام جمعیت روبرو می‌شویم، آمار ابتلاء به کرونا افزایش یافته و شدت بیماری را بالا می‌برد که لازم است در این رابطه نظارت‌ها بیشتر شود.

حبیبی با بیان اینکه آمارهای مبتلا به کرونا در استان قزوین ۲ برابر شده است و زنگ هشدار کرونایی به صدا درآمده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که بازارها، جشن‌ها و تجمعات در مراسم‌های تالار پذیرایی کانون اصلی شیوع بیماری کرونا هستند و اگر این اماکن کنترل شوند، آمار کرونا کاهش می‌یابد.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: مسؤولان شهرستان تاکستان باید هماهنگی بیشتری به خرج داده و بر بازار و نشست‌های این شهرستان نظارت کنند، متأسفانه در بازارهای استان قزوین شرایط کاملاً عادی است و صاحبان صنف و مردم در خصوص مسائل بهداشتی رعایت نمی‌کنند که در این رابطه تعزیرات و سازمان صمت نباید بی‌تفاوت باشند.

حبیبی با بیان اینکه برگزاری هرگونه همایش و مراسم فرهنگی در استان ممنوع است، اظهار داشت: در دهه کرامت لازم است که اقدامات برخی دستگاه‌ها در فضای مجازی دنبال شده و هرگونه جشن با موضوع عفاف و حجاب که به تجمع مردمی منجر و خطر ابتلاء به کرونا همراه است، خودداری شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه بارها گفته شده هرگونه جشن و تجمع در معابر و پارک‌ها ممنوع است، اما مجدداً درخواست‌هایی از سوی شهرداری در خصوص برگزاری جشن به ستاد کرونا اعلام می‌شود.

به گفته جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین، ادارات و شرکت‌ها باید تلاش کنند تا جای ممکن آزمون‌ها را به زمان دیگری موکول کرده و در مورد استخرها نیز چون هنوز هیچ دستور و مصوبه‌ای از ستاد ملی به استان ابلاغ نشده است، باید منتظر تصمیمات بعدی شد.

حبیبی یادآور شد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در صندوق کار آفرینی با سود چهار درصد فراهم شده که می‌تواند در اختیار مشاغل آسیب دیده قرار گیرد.