۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 7831
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۰۳
  • ارسال توسط :
مدیریت حوزه علمیه کتاب سوزی بحث برانگیز را محکوم کرد
مدیریت حوزه علمیه کتاب سوزی بحث برانگیز را محکوم کرد

مدیریت حوزه علمیه کتاب سوزی بحث برانگیز را محکوم کرد

این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

نیم قرن پس از پاسخ شهید مطهری به شبهات تاریخی مدعیان علم‌ستیزی اسلام، یک روحانی واقعاً مراسم کتاب سوزی به راه انداخت، آن هم یک کتاب پزشکی که به گواه شهید مطهری، در هزار و ۳۰۰ سال پیش هم سابقه نداشته است.

فرد روحانی که در شبکه‌های اجتماعی به نام آیت‌الله تبریزیان شناخته می‌شود، ویدئویی از خود منتشر کرد که در آن کتاب «طب ‌هاریسون» یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی را آتش می‌زند. او برای این اقدام  چند دلیل عنوان می‌کند که یهودی بودن نویسنده از جمله آنهاست، هرچند او غایت کار خود را ترویج دوباره طب سنتی و اسلامی و ریشه‌کنی طب جدید می‌داند. اظهار نظرهای گذشته او درباره کارکرد طب اسلامی در میان برخی از افراطیون اصولگرا بازتاب داشته است، هرچند عموماً با سکوت قاطبه این جریان فکری، در دانشگاه و حوزه مواجه می‌شد. اما این بار، شدت کار تبریزیان به گونه‌ای بود که نه حوزه و نه دانشگاه نمی‌توانست ساکت بماند. از این رو بود که آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه این اقدام را محکوم کرد و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز خواستار برخورد با این فرد شد.

 در بیانیه آیت‌الله اعرافی، آمده است: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تأکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است، ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌‌کنند. آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.