۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » بانکداری
  • شناسه : 16175
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۱۳
  • ارسال توسط :
مدیرعامل اسبق بانک سرمایه توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به ایران مسترد شد
مدیرعامل اسبق بانک سرمایه توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به ایران مسترد شد

مدیرعامل اسبق بانک سرمایه توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به ایران مسترد شد

این نخستین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می‌شود.

وقایع خبری– مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی، توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد.

علی رضا حیدرآبادی‌پور که دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم است و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور، غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

نامبرده بر اساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و با تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

گفتنی است: ۱۹ خرداد امسال در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، آقای رییسی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضادر مبارزه با فساد و رسیدگی به پرونده‎های اقتصادی، یکی از مصادیق ظلم و بی‌عدالتی را پناه‎ دادن غربی‌ها به مجرمان، مفسدان و غارتگران اموال مردم و منافقین عنوان کرد و گفت: این‎که غرب به یک متهم یا مجرم اقتصادی که با پول‎های حرام فرار کرده پناه بدهد، با هیچ‎ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست.

رییس دستگاه قضا با بیان این‎که مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته فقط با تدوین و تصویب معاهدات و میثاق نامه‎ها تحقق نمی‌یابد بلکه باید اراده جدی برای اجرای این میثاق نامه‎ها هم وجود داشته باشد، دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه قضاییه را مأمور پیگیری استرداد متهمان متواری پرونده‎های مفاسد اقتصادی کرد.

آقای رییسی همچنین به کسانی که نام آن‌ها به عنوان متهم در پرونده‎های فساد اقتصادی مطرح است، اما از کشور خارج شده‎اند هشدار داد که احساس نکنند می‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسلیم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم برای جامعه مفید دانست.

حالا و در پی تاکید و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد گردیده است.

گفتنی است: این نخستین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می‌شود.