۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روابط عمومی
  • شناسه : 23067
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
  • ارسال توسط :
مدیران  باهوش باید روابط عمومی مجیز گوی رو از خود دور کنند
مدیران  باهوش باید روابط عمومی مجیز گوی رو از خود دور کنند

مدیران باهوش باید روابط عمومی مجیز گوی رو از خود دور کنند

در عصر حاضر که می توان آن را عصر ارتباطات نامید، بسته عمل کردن دیگر جایگاهی ندارد.

در آستانه فرا رسیدن ۲۷ اردیبشهت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی هستیم . ضمن عرض تبریک فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی به همه تلاشگران این عرصه چند سطری از تجربه ۱۵ ساله در روابط عمومی در باب اهمیت روابط عمومی تحریر شده امیدوارم که مفید واقع شود.

اهمیت ارتباطات و روابط عمومی بر هیچ کس پوشیده نیست ومجموعه های موفق عموما سرمایه گذاری های عظیمی در بخش روابط عمومی کرده و سود مادی و معنوی حاصل از آن شامل تک تک اعضای مجموعه خواهد شد.

در شرکتهای تجاری که فعالیت اقتصادی دارند شاید بتوان هزینه هایی که در بخش روابط عمومی می شود و درآمد حاصل از آن را با اعداد و ارقام سنجید و بر اساس آن تصمیم گیری کرد ولیکن در سازمانهایی که فعالیت اقتصادی ندارند منافع و سود معنوی حاصل از سرمایه گذاری در بخش ارتباطات و روابط عمومی، قابلیت سنجش دقیق کمی ندارد و از آنجا است که برخی دستگاههای دولتی متاسفانه ضررهای جبران ناپذیری از این ناحیه متحمل شده و شاید هیچ گاه متوجه آن نشوند.

در عصر حاضر که می توان آن را عصر ارتباطات نامید، بسته عمل کردن دیگر جایگاهی ندارد، چرا که هر فردی با یک موبایل دوربین دار یک خبرنگار محسوب شده و هر حادثه یا مشاهده یک رفتار، در عرض چند دقیقه آنرا در کل جهان منعکس خواهد کرد؛ پس چه بهتر که هر رویداد، اتفاق یا حادثه را قبل از اینکه افراد بخواهند در راستای اهداف خود منتشر کنند، تشریح کرده و واقعیتها را برای مردم بازگو کنیم.متاسفانه هنوز سیستم مدیریت سنتی در کشور ما طرفدار این ایده هسستند که ارتباط با رسانه را قطع کنند تا حاشیه امن برایشان ایجاد شود، که با این رویه تیشه به ریشه مجموعه تحت مدیریت خود خواهند زد.

روابط عمومی می تواند نقش وکیل مدافع سازمان متبوعش در جامعه و مدعی العموم را درون سازمان بر عهده بگیرد که ایفای مناسب این نقشها نیازمند حضور فردی مطلع در راس مدیریت روابط عمومی زیر نظربالاترین مقام هر دستگاه هست که با اطلاع دقیق از فعالیتهای سازمانی که در آن اشتغال دارد، بتواند پاسخگوی انتقادات باشد و هم چنین با جمع بندی نیازهای جامعه، کاستیها، مشکلات ، نقایص وغیره را بدون هیچ واسطه و ویرایشی، برای رفع آنها به سمع و نظرعالی ترین مقام دستگاه اجرایی و دیگر مدیران بالادستی برساند. 

در پایان به عقیده اینجانب روابط عمومی که نقش برجسته کردن نقاط قوت سازمان متبوعش را برای مدیران بالادستی بازی کند مجموعه را به ورطه نابودی خواهد کشاند و مدیران باهوش باید روابط عمومی مجیز گوی رو از خود دور کنند تا زمینه برای رشد مجموعه تحت امرشان فراهم بیاید.

محمد فرحی – مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ۲۶

اردیبهشت ۱۴۰۰