۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 3937
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
  • ارسال توسط :
مدل توسعه صنعتی ما باید عالمانه و مبتنی بر ظرفیت و نیاز استان باشد
مدل توسعه صنعتی ما باید عالمانه و مبتنی بر ظرفیت و نیاز استان باشد

مدل توسعه صنعتی ما باید عالمانه و مبتنی بر ظرفیت و نیاز استان باشد

نگاه ما باید مبتنی بر دانش و ظرفیت‌های توسعه صنعتی، امکانات و نیازها. جغرافیای منطقه باشد.

هدایت الله جمالی پور در اولین دیدار خود با مدیران صنعتی استان قزوین با سعید نبیل رئیس سازمان صنعت و معاونان این سازمان و حمید رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ضمن شنیدن گزارشی از وضعیت صنعتی استان دیدگاه‌های خود را در مورد توسعه صنعت استان بیان کرد که نشان داد اشراف خوبی در حوزه صنعت دارد.

جمالی پور در این نشست اظهار داشت: با حوزه صنعت و مشکلات و چالش‌های آن و تکنولوژی این عرصه آشنا هستم و از آنجا که قزوین از استان‌های صنعتی مهم کشور است امیدوارم با یک نگاه جدید و علمی به توسعه صنعتی بتوانیم کارهای مهمی را در این منطقه عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که بخشی از صنعت با اقتصاد ملی گره خورده و باید به آن نگاه منطقی و علمی و به روز داشته باشیم تا توسعه بی رویه سرمایه‌های ما را هدر ندهد.

استاندار قزوین بیان کرد: تنوع صنعتی در استان بالاست اما با روش فعلی در توسعه صنعت مخالفم و اعتقاد دارم با سلیقه نمی‌توان توسعه صنعتی را رقم زد بلکه نگاه ما باید مبتنی بر دانش و ظرفیت‌های توسعه صنعتی، امکانات و نیازها. جغرافیای منطقه باشد.

جمالی پور گفت: باید طراحی جدید در این حوزه انجام دهیم و اگر قرار است توسعه صنعتی رخ دهد حتماً باید فکر کنیم تا بر مبنای دانش حرکت کنیم و قرار نیست هنر ما فقط جذب سرمایه گذار باشد بلکه در نشست‌های تخصصی لازم است به یک مدل توسعه صنعتی مناسب و کارآمد برسیم.

وی اظهار داشت: در گذشته بسیاری از توسعه‌های صنعتی ما بر اساس فشارهای سیاسی بوده به همین دلیل بسط صنعتی در برخی مناطق جواب نداده و سرمایه‌ها را هدر داده است و در ایجاد برخی صنایع اشتباه کرده‌ایم.

جمالی پور با یک نگاه منطقی و کارشناسی اظهار داشت: مدل توسعه صنعتی ما باید عالمانه و مبتنی بر ظرفیت و نیاز استان باشد و در این راستا صنایع‌های تک، کم آب بر و بویژه پوشاک می‌تواند در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: شاید یک سرمایه گذار بخواهد یک میلیارد دلار در استان ما سرمایه گذاری کند که خیلی ارزشمند باشد اما بررسی می‌کنیم شاید ضرر جانبی آن به محیط زیست و منابع آبی و سایر بخش‌ها بیشتر باشد که در این صورت اجازه حضور نخواهیم داد.

جمالی پور اضافه کرد: قزوین می‌تواند پایلوت علمی خوبی در مدل توسعه صنعتی باشد تا کاری ماندگار و مفید در منطقه شکل بگیرد که در این راستا همه دستگاه‌های خدمات رسان موظف به همکاری خواهند بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: با نگاه علمی و کارشناسی راه را بر اساس مدل تعریف شده برای سرمایه گذاران جدید در بخش صنعت مهیا و هموار خواهیم کرد.