۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 3125
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۱
  • ارسال توسط :
مدرسه تأثیر چندانی بر نفرات برتر کنکور ندارد؟!
مدرسه تأثیر چندانی بر نفرات برتر کنکور ندارد؟!

مدرسه تأثیر چندانی بر نفرات برتر کنکور ندارد؟!

علت نبود دانش آموزان مدارس دولتی در زمره برترین‌های کنکور چیست؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشریح علل نبود دانش آموزان مدارس دولتی در میان برترین‎های کنکور، گفت: جا ماندن مدارس دولتی عادی از گردونه برترین‌های کنکور سراسری به هیچ عنوان دال بر ضعف این مدارس نیست.

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جا ماندن مدارس دولتی عادی از گردونه برترین‌های کنکور سراسری، عنوان کرد: نبود دانش آموزان مدارس دولتی در رتبه‌های برتر کنکور به دلایل متعددی دال بر ضعف این مدارس  نیست.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل این رویداد را جذب دانش آموزان نخبه توسط همین مدارس خاص دانست و گفت: به طور معمول مدارس خاص برای ارائه یک رزومه قوی و خوب به سراغ استعدادها و دانش آموزان نخبه می‎روند تا با سرمایه‌گذاری روی این دانش آموزان رتبه مدرسه خود را نیز ارتقا دهند تا در تبلیغات خود نیز از رتبه تک رقمی این دانش آموز بهره ببرند.

وی افزود: بعضا به این صورت است برخی از این مدارس در سال پایانی به سراغ این دانش آموز می‌روند و در بسیاری از موارد دانش آموز سایر مقاطع تحصیلی را در مدارس دولتی گذرانده است.

میرزاده افزود: مدارس سمپاد و تیزهوشان نیز از طریق آزمون جذب می کنند؛ بنابراین طبیعی است که رتبه‌های برتر نصیب دانش آموزانی شود که در مدارس خاص وجود دارند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: همچنین تجربه و بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدرسه تأثیر چندانی بر نفرات برتر کنکور ندارد و این نتیجه حاصل تلاش و کار خود دانش آموز بوده است.

وی تصریح کرد: اگر مدرسه و کلاس درس تأثیر بالایی در کسب رتبه برتر داشت، چرا نفرات دوم، سوم و بعدی از همان کلاس نیستند و فقط همان یک نفر رتبه برتر کسب کرده است. حتی اگر از مدرسه‌ای هم چند نفر برتر وجود دارد، آن چند نفر در یک کلاس نیستند. در کنکور امسال که از یک مدرسه تیزهوشان سه دانش آموز برتر وجود دارد و این دانش آموزان در رشته‌های مختلف تجربی و ریاضی هستند که مربوط به یک کلاس نیستند.

میرزاده با تأکید بر اینکه معلمان عزیز ما با تمام توان در مدارس دولتی، خاص و تیزهوشان همه تلاش خود را برای دانش آموزان انجام می‌دهند، گفت: نکته مهم دیگر این است که طی سال‌های گذشته همواره به این نحو نبوده که نفرات برتر از مدارس غیردولتی باشند و بعضا مدارس دولتی نیز رتبه‌های بهتری از مدارس خاص داشته اند.

وی تصریح کرد: البته تدریس کنکوری در برخی مدارس بر خلاف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است و این روش به هیچ عنوان مطابق خواست نظام آموزشی کشور نیست که این روش در صورت وجود در برخی از مدارس باید تغییر کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در مدارس دولتی تعداد دانش آموز دولتی زیاد است و این مدارس بر طبق برنامه‌ای که آموزش و پرورش برای آن‌ها مشخص کرده، حرکت و تدریس می‌کنند لذا نمی‌توان ایراد را به مدارس وارد کرد.