۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 11577
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
  • ارسال توسط :
مدافعان سلامت در راستای اقامه دین گام برداشته‌اند
مدافعان سلامت در راستای اقامه دین گام برداشته‌اند

مدافعان سلامت در راستای اقامه دین گام برداشته‌اند

پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر را از دیگر اهداف شورای شهر در ماه‌های آتی است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار قزوین که به مناسبت روز ملی شورا برگزار شد، با تبریک این روز اظهار کرد: خدای متعال در سوره آل عمران به پیامبر (ص) فرموده در کارها مشورت کنید اما آن را با توکل به خدا، به تصمیم و نتیجه مبدل کنید و این مهم نشان می‌دهد که مشورت‌ها و تصمیم‌ها باید به خروجی منتهی شود.

وی با تشریح آیه ۳۷ سوره شوری بیان کرد: خداوند پیش از آنکه «أَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُمْ» را در سوره شوری مطرح کند، اصولی را بیان کرده است که ضروری است افرادی که در عرصه شوری و مشورت وارد می‌شوند، آنها را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه قزوین در این خصوص افزود: اقامه نماز یکی از اصولی است که فرد مشورت دهنده باید دغدغه آن را داشته باشد و از گناهان بزرگ، فحشاء و منکر به دور باشد و همواره آمادگی این را داشته باشد تا به دعوت‌های الهی پاسخ گفته و در راستای دستورالعمل‌های دینی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه موقعیت و مال دنیا از نگاه خدای متعال متاع دنیاست و ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از آیات خدا و عمل به دستورات دین برای انسان خیر کثیر محسوب می‌شود و امروز کسانی که در راستای ارتقای سلامت، امنیت و معیشت گام بر می‌دارند، در حقیقت در راستای اقامه نماز و اجرای دستورات الهی حرکت می‌کنند و صاحب حکمت و خیر کثیر هستند.

وی تأکید کرد: همه ما یقین داریم دنیا زودگذر و فانی است اما اعمال ما و عواقب آن ماندگار است و ان‌شاءالله تلاش کنیم تا از فرصت‌هایی که در اختیار داریم به نحوی استفاده کنیم که در قیامت سربلند باشیم.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برخی از سفارشات خدای متعال عمومی و برخی فردی است و ماه رمضان از جمله دعوت‌هایی است که به صورت فردی صورت می‌گیرد و این دعوت فردی نشان دهنده اهمیت روزه‌داری در ارتقای معنوی انسان است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ماه رمضان دانشگاه عبادت و بندگی است، خاطرنشان کرد: شاگردان ماه رمضان اگر به خوبی شاگردی کنند، در پایان ماهِ روزه‌داری به جای خوبی می‌رسند و تحول، استغفار و تقوا از جمله‌ی آنهاست و از خدای متعال می‌خواهیم لیاقت دانشجویی در این دانشگاه را به ما توجه کند.

وی با تأکید بر اینکه خداوند فرموده‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید از فرصت‌هایی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید، گفت: فرصت‌هایی که امروز مسئولان در اختیار دارند، باید برای اقامه دین و تقویت بنیان‌های دین استفاده کنند و اگر این گونه عمل کنیم برنده خواهیم بود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هدف شورای شهر در سال جاری است

حکمت الله داودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد شورای شهر بیان کرد: شورای شهر در سال گذشته ۷۶ جلسه در صحن برگزار کرده که به ۲۰۷ مصوبه در موضوعات مختلف منتهی شده است.

وی بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در روزهای پایانی سال به شهرداری اجازه داده شد تا ۲ و نیم میلیارد تومان برای بهداشت عمومی تخصیص دهد و علاوه بر آن، ۵۰۰ میلیون تومان نیز به بخش درمان کمک مالی صورت گرفت.

رئیس شورای شهر قزوین به سال پایانی این دور از شورای شهر و در پیش بودن انتخابات در سال آینده اشاره کرد و گفت: در سال پایانی شورا تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام را به تکمیل برسانیم و پروژه جدیدی را آغاز نکنیم.

وی پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر را از دیگر اهداف شورای شهر در ماه‌های آتی عنوان کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.