۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » کشاورزی
  • شناسه : 6081
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
  • ارسال توسط :
مخرب ترین آفت میوه در دنیا ؛ مگس مدیترانه ای است
مخرب ترین آفت میوه در دنیا ؛ مگس مدیترانه ای است

مخرب ترین آفت میوه در دنیا ؛ مگس مدیترانه ای است

رعایت اصول قرنطینه مانع از ورود آفت به مزارع و باغات کشور می شود .

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: رعایت اصول قرنطینه مانع از ورود آفت به  مزارع و باغات کشور می شود .

به گزارش ” وقایع خبری ” و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بابک قرالی  درکارگاه آموزشی مگس میوه مدیترانه که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران و کارشناسان فنی  این سازمان  برگزار شد با بیان این مطلب افزود :  عدم نظارت در رعایت اصول قرنطینه ای محصول  باعث  ورود آفات آلوده به کشور  می شود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در ادامه به آفت مگس مدیترانه ای اشاره کرد و گفت : مخرب ترین آفت میوه در دنیا ؛ مگس مدیترانه ای است.قرالی افزود : تنوع میزبانی این آفت بسیار زیاد است و به ۲۶۰ نوع محصول میوه حمله می کند .

وی مهمترین میزبانهای این آفت را ؛ مرکبات ،  هلو ،  شلیل ، سیب  ، گردو انگور ذکر کرد . قرالی پروتین پاشی با سم ، خراش دادن زمین و خاک و جمع آوری میوه های آلوده را از مهمترین روش های مبارزه با این آفت برشمرد.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در ادامه در خصوص نحوه زندگی ، علایم خسارت ، ردیابی و کنترل این آفت در باغات مطالب فنی ارایه کرد.