۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 36935
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۳
  • ارسال توسط :
محکومیت مديرمسوول روزنامه اعتماد به يكسال محروميت از فعاليت مطبوعاتي
محکومیت مديرمسوول روزنامه اعتماد به يكسال محروميت از فعاليت مطبوعاتي
با شكايت قرارگاه ثارالله؛

محکومیت مديرمسوول روزنامه اعتماد به يكسال محروميت از فعاليت مطبوعاتي

دادگاه مجازات حبس بهروز بهزادي را به محروميت از هر نوع مسووليت مطبوعاتي به مدت يكسال تبديل كرد.

مديرمسوول روزنامه اعتماد با شكايت قرارگاه ثارالله در شعبه ۹ كيفري ۱ تهران محاكمه و به ۶ماه حبس تعزيري محكوم شد. در نهايت دادگاه با استفاده از اختيارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادي را به محروميت از هر نوع مسووليت مطبوعاتي به مدت يكسال تبديل كرد.
شعبه ۹دادگاه كيفري يك مجتمع دادگاه‌هاي كيفري ۱تهران (شعبه ۷۹دادگاه كيفري استان سابق) در حكم مورخه ۳۱تيرماه ۱۴۰۲ خود بهروز بهزادي مديرمسوول و سردبير روزنامه اعتماد را به موجب كيفرخواست مورخ ۳۰بهمن ۱۴۰۱ به اتهام نشر مطالب خلاف واقع متهم به ۶ماه حبس تعزيري محكوم كرد. در ادامه اين حكم اعلام شده: «دادگاه با استفاده از اختيارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات مجازات حبس بهروز بهزادي را به محروميت از مسووليت‌هاي مطبوعاتي به مدت يكسال تبديل مي‌كند.»

گفتني است يكي از احكام صادر شده به دليل مصاحبه‌اي است كه روزنامه اعتماد با پدر علم ژنتيك ايران در خصوص نحوه ربودن او انجام داده و شكايت ديگر هم مربوط به مطلبي است با عنوان «تاوان در كنار مردم بودن» كه روزنامه اعتماد بلافاصله توضيحات مبسوطي در خصوص چرايي انتشار اين مطلب منتشر كرده است. 
در متن راي دادگاه آمده است: «موجب كيفرخواست شماره ۱۴۰۱۶۸۴۳۰۰۰۱۲۰۰۷۸۵ مورخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ صادره از دادسراي فرهنگ و رسانه آقاي بهروز بهزادي فرزند محمد مدير مسوول روزنامه اعتماد متهم است به نشر مطالب خلاف واقع موضوع اعلام در مورخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۱ قرارگاه ثارالله تهران بدين شرح كه در خصوص مطالب انتشار يافته شامل: ۱- در شماره ۵۳۴۱ مورخ ۱۲/۰۸/۱۴۰۱ با عنوان روايت پدر علم ژنتيك ايران از ربوده شدنش توسط افراد با پوشش لباس شخصي ۲ در مورخ ۰۱/۰۹/۱۴۰۱ با عنوان تاوان در كنار مردم بودن ممنوعيت‌ها و بازداشت‌هاي سينماگران و هنرمندان را در كنار مردم بودن دانسته است در روزنامه موصوف علي هذا دادگاه با عنايت به محتويات پرونده و از جمله اعلام قرارگاه ثارالله تهران، رونوشت مطالب منتشرشده در روزنامه مضبوط در پرونده، انكار بلاوجه متهم در دادگاه و دفاعيات غير موثر وي و وكيل ايشان آقاي محمد جليليان و توجه به اينكه در خصوص انتشار مطلب مبني بر ربوده شدن علم ژنتيك ايران مشخص گشته است افرادي از آشنايان ايشان و با اغراض شخصي و نه حاكميتي وي را ربوده‌اند در خصوص سينماگران و هنرمندان محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها از جهت رفتارهاي مغاير با قانون آنان صورت گرفته و از آنجا كه هيات منصفه مطبوعات پس از استماع دفاعيات متهم و انجام شور به اتفاق آراء متهم را مجرم دانسته و وی را مستحق تخفيف در مجازات نيز ندانسته‌اند لذا با احراز بزهكاري متهم مستنداً به بند ۱۱ ماده ۶ از قانون مطبوعات نظر به ماده ۶۹۸ از قانون مجازات اسلامي (تعزيرات) و تبصره ماده ۱۱ از قانون كاهش مجازات حبس تعزيري و از قانون مجازات اسلامي سال ۹۲ بند (ب) آن متهم موصوف را به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم و اعلام مي‌دارد. النهايه دادگاه با اختيار حاصله از بند ج تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات مجازات حبس را به محروميت از مسووليت مطبوعاتي به مدت يكسال تبديل محكوم و اعلام مي‌دارد.

رأي صادره حضوري محسوب و ظرف مهلت بيست روز از تاريخ ابلاغ به طرفين قابل فرجام‌خواهي در ديوان عالي كشور مي‌باشد. مستشاران شعبه نهم دادگاه كيفري يك استان تهران….»