۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رادیو و تلویزیون » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 28510
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
  • ارسال توسط :
محمد علی ساربان ؛ میهمان خانه هنرمندان قزوین
محمد علی ساربان ؛ میهمان خانه هنرمندان قزوین

محمد علی ساربان ؛ میهمان خانه هنرمندان قزوین

ساربان اولین بار بازیگری را در سال 1339 با نمایش دیوانگان قرن بیستم در 13 سالگی آغاز کرد .

به همت خانه هنرمندان قزوین محمد علی ساربان ، میهمان خانه خواهد بود .

به گزارش “وقایع خبری” این برنامه ششم بهمن ماه و از ساعت ۱۸ در محل سالن کتابخانه امام خمینی واقع در خیابان شهید بابایی برگزار خواهد شد .

قرار است در این برنامه علاوه بر برنامه های متنوع هنری؛ نادر میرزایی ،حسن لطفی و موسوی درباره این هنرمند قزوینی با حاضران گفت و گو نمایند .

بیوگرافی محمد علی ساربان بازیگر و کارگردان

استاد محمد ساربان متولد ۱۶ بهمن ۱۳۲۶ در قزوین و فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۴ می باشد. وی به جز بازیگری، کارگردان، نویسنده و مدرس بازیگری نیز می باشد .

ساربان اولین بار بازیگری را در سال ۱۳۳۹ با نمایش دیوانگان قرن بیستم در ۱۳ سالگی آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۱ بعد از سالها تجربه بازی، وارد عرصه نویسندگی نمایشنامه شد . هنوز انقلاب نشده بود که در سال ۱۳۵۵ کارگردانی را نیز با نمایش هفت خان رستم آغاز کرد تا جایی که مدت ها هم بازیگر بود، هم نمایشنامه نویس و هم کارگردانی می کرد . در سال ۱۳۵۱ با سریال مردی از دنیا وارد قاب تلویزیون شد و تا انقلاب در ۵ اثر شاخص بازی کرد، اما ورودش به سینما با فیلم کفش های میرزا نوروز در سال ۱۳۶۴ بود .

او در سال ۱۳۵۵ کارشناس تئاتر استان یزد شد، سپس از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۷ کارشناس تئاتر شهر رشت، و بعد از ۵۸ تا ۶۴ کارشناس تئاتر قزوین بود و از سال ۷۸ عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران انتخاب شد . استاد ساربان در سال ۱۳۶۴ از وزارت ارشاد استعفا کرد و در کنار بازیگری به تدریس مشغول شد ایشان از سال ۱۳۷۱ با دانشگاه قزوین به جمع اساتید دانشگاه پیوستند .