۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17586
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
  • ارسال توسط :
مجموع مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفت
مجموع مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفت

مجموع مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفت

روند کاهش موارد مرگ کووید ۱۹ نشاندهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است .

وقایع خبری– سخنگوی وزارت بهداشت : در شبانه روز گذشته، ۳۵۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید و مبتلایان این بیماری تا کنون از یک میلیون نفر عبور کرد.

دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۱۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا ؛ مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفت 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ نفر رسید، افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  

دکتر لاری گفت: ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  

  سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۷۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.   میزان مرگ و میرهای بر اثر ابتلای به کرونا در مقایسه با کل مبتلایان در کشور به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته است. قبلا این نسبت به بالای ۶ درصد هم رسیده بود.  

آخرین آمار کرونا ؛ مجموع مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفت 

کاهش آمار نشان از عزم ملی برای شکست کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روند کاهش موارد مرگ کووید ۱۹ نشاندهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق شیوه نامه ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاههای اجرایی است.

وی گفت: در این مسیر طرح مدیریت و کنترل همه گیری کرونا به صورت محله محور با نام طرح سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد و خیرین اجرا می شود.

خانم لاری افزود: تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، افزایش آزمایش های های تشخیصی و بیماریابی فعال، فرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع رسانی، حفاظت از گروههای آسیب پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مردم در اجرای صحیح این برنامه و همکاری بین بخشی و با استفاده از توان شبکه بهداشت کشور بتوانیم گام موثری در جهت توقف شیوع اپیدمی کرونا در کشور برداریم.